دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
عضو هیأت علمی دانشگاه:

نگاه به قانون‌گذاری در حوزه تکنولوژی‌های رسانه‌ای باید تغییر کند

عضو هیأت علمی دانشگاه گفت: با توجه به سرعت پیشرفت تکنولوژی‌های رسانه‌ای باید در نگاه به قانون‌گذاری تغییر راهبردی صورت گیرد.
کد خبر : 342827

به گزارش خبرنگار حوزه رسانه گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، اکبر نصراللهی در نشست تخصصی بررسی طرح ساماندهی پیام‌رسان‌های اجتماعی اظهار کرد: در اینکه ما باید به دنبال صیانت از حقوق شهروندی و ساماندهی پیام‌رسانی‌های اجتماعی باشیم حرفی نیست اما چرا این اقدام باید دیرهنگام انجام شود و اقدامات ما در نهایت منجر به بازگشت بخش‌های مختلف دولت به تلگرام باشد.


وی تصریح کرد: با توجه به سرعت پیشرفت تکنولوژی‌ها نیازمند به یک تغییر راهبردی در قانونگذاری هستیم و باید بتوانیم شرایطی که پیش خواهد آمد را پیش‌بینی کنیم.


نصراللهی در ادامه درخصوص بحث راهبردها و رویکردها در راستای ساماندهی پیام‌رسان‌های اجتماعی گفت: اقدامات ما می‌بایست به‌صورت تعاملی و فعال پیگیری شود و رویکرد سنتی و انفعالی خود را کنار گذاشته و از رویکردهای فردی و یک‌طرفه دوری کنیم.


رئیس دانشکده ارتباطات دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی خاطرنشان کرد: اعمال حاکمیت در فعالیت‌های پیام‌رسان‌ها باید وجود داشته باشد اما زمانی که این شبکه‌های اجتماعی وارد زندگی ما شود اعمال دستوری ما از سوی جامعه مورد پذیرش قرار نمی‌گیرد و عدم موفقیت پیام‌رسان‌های داخلی در این خصوص نمونه‌ای از این اقدامات است.


وی در پایان گفت: هیأت نظارتی که در این طرح پیش‌بینی شده دارای یک نگاه امنیتی و سیاسی است و چنین ترکیبی نمی‌تواند با یک رویکرد دانشگاهی فعالیت‌های پیام‌رسان‌های اجتماعی را به‌طور مؤثر در جامعه تعیین کند.


انتهای پیام/4105/ن


انتهای پیام/

برچسب ها: اکبر نصراللهی
ارسال نظر
هلدینگ شایسته