دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
رئیس دانشگاه آزاد مرند:

روز دانشجو معیار ارزیابی نفرت از مستکبران و سلطه‌گران است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرند گفت: روز دانشجو معیار ارزیابی نفرت از مستکبران و سلطه‌گران و در رأس آنها آمریکای شیطان‌صفت است.
کد خبر : 342524
DSC_17688888888888888888.jpg

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از مرند، محمدحسین صادقی ظهر امروز در مراسم گرامیداشت روز دانشجو که در دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرند برگزار شد با  تبریک 16 آذر روز دانشجو و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دانشجو گفت: 16 آذر روز قیام دانشجویی علیه استکبار است که ریخته شدن خون سه شهید دانشجو باعث رشد جنبش دانشجویی شد و این روز بدون دانشجو معنا و مفهومی ندارد. این روز معیار ارزیابی نفرت از مستکبران و سلطه‌گران و در رأس آنها آمریکای شیطان‌صفت است.


وی افزود: واژه دانشجو به‌اندازه کرامت و تقدسش وسیع و پردامنه است، این روز عظیم در تقویم مناسبت‌ها فراموش نشده و همیشه در خاطرات خواهد ماند. واژه دانشجو یک مقطع نیست یک مکتب است، دانشجو همیشه در صحنه و پشت سر ولایت بوده و خود را ابزار دیگران نمی‌کند و همیشه به‌عنوان قشر فرهیخته جامعه و الگوی جامعه خواهد ماند.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرند با بیان این مطلب که کلید موفقیت هر کشوری بر اساس پیشرفت و توسعه علمی است اظهار کرد: توطئه دشمن در این برهه ، اختلاف و جنگ اقتصادی و روانی است ،همه باید برای توسعه کشور در عرصه‌های مختلف و رسیدن به قله‌های علم و پیشرفت با اتحاد و انسجام برای پیشرفت کشورمان تلاش کنیم.


حجت‌الاسلام امیر ابراهیم‌زاده مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در استان آذربایجان شرقی نیز با تبریک روز دانشجو گفت: جریان 16 آذر ضد استکباری و استکبارستیزی است، 16 آذر از همان ابتدا دانشجویان مخالفت خود را به سفر نیکسون ابراز کردند و در اعلام مخالفت به سفر نیکسون تصمیم گرفتند با تجمع از این سفر جلوگیری کرده و هنگام ورود نیکسون، نفرت و انزجار خود را به دستگاه کودتا نشان دادند و سه نفر از دانشجویان با نثار خون خود ثابت کردند که دانشجویان حق‌خواه و استکبارستیز هستند.


وی افزود: دانشجویان در تمام مسائل مختلف کشور نه تنها در مسائل علمی کشور بلکه در مسائل دفاعی و امنیتی و به‌عنوان مدافعان حرم حضور فعال داشتند و از امنیت و حریم کشورمان دفاع کنند.


 مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری  در دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان‌شرقی اظهار کرد: اگر مدافعان حرم در سوریه و عراق جان خود را نمی‌دادند، مجبور بودیم در داخل کشور با متجاوزان بجنگیم و این امنیت حاصل خون شهدا و مدافعان حرم که بیشتر آنها قشر دانشجو بود.


در ادامه مراسم محمد حسن‌نژاد نماینده مردم مرند و جلفا در مجلس شورای اسلامی  هم با تبریک 16 آذر روز دانشجو گفت: هر مناسبت تقویمی علتی برای نام‌گذاری دارد که باید مورد توجه قرار گیرد. 16 آذر روزی بود که به‌عنوان نماد مقابله با استکبار در تاریخ ثبت‌شده است و امروز نیز دانشجویان به استکبارستیزی خود ادامه می‌دهند.


وی افزود: ۱۶ آذر یعنی اقتدار و ایستادن در مقابل استکبار و زورگویان عالم و گرامیداشت آن در کشور ما در حقیقت بزرگداشت و عرض وفاداری به‌ نظام و انقلاب اسلامی است.


انتهای پیام/4062


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته