دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
18 آذر 1397 - 05:42
در انگلستان؛

شکاف درآمدی میان فارغ‌التحصیلان زن و مرد مشکل‌ساز می‌شود

براساس گزارش‌های جدید شکاف درآمدی که میان فارغ‌التحصیلان زن و مرد وجود دارد، در آینده بدتر هم خواهد شد.
کد خبر : 342440
file-20181128-32191-zrzhei.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه‌ دانشگاه‌های جهان گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از کانورسیشن، انگلستان یکی از بزرگ‌ترین شکاف‌های درآمدی میان زنان و مردان را در اتحادیه اروپا دارد. براساس آمارها، زنان 21 درصد کمتر از مردان در انگلستان درآمد دارند. این امر بدین معناست که زنان در دانشگاه‌های انگلستان همچنان درآمد کمتری نسبت به همکاران مرد خود دارند.


با وجود این‌که قوانین مربوط به حقوق برابر بیش از 40 سال پیش در انگلستان تصویب شد؛ اما شکاف درآمدی میان مردان و زنان در دانشگاه‌های این کشور همچنان وجود دارد. تفاوت درآمد ساعتی بین زنان و مردان در برترین دانشگاه‌های انگلستان 15 درصد و در دیگر دانشگاه‌ها 37 درصد است. گفتنی است که مردان بیشتر شغل‌های برتر را در دانشگاه‌های انگلستان دارند، در حالی که اکثر مشاغل کم‌درآمد متعلق به زنان است.


براساس گزارش‌ها، در صورتی که از توسعه مهارت‌های دیجیتال زنان حمایت نشود، این شکاف جنسیتی در درآمد گسترده‌‌تر خواهد شد. معمولاً مهارت‌های دیجیتال پیشرفته زنان کمتر از مردان است. این در حالی است که مهارت‌های دیجیتال در کلاس‌های درس امروزی بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد.


در حال حاضر دانشگاه‌ها بیشتر از تکنولوژی‌های روز دنیا استفاده می‌کنند، بنابراین به کارکنانی با مهارت‌های دیجیتال خلاقانه نیاز دارند. این امر بدین معناست که زنان شغل‌های برتر، ارتقای شغلی و افزایش حقوق را از دست می‌دهند.


انتهای پیام/4021/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته