دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
17 آذر 1397 - 13:08
پاریس، شهر جنگی؛

بازداشت 481 نفر در پاریس پیش از آغاز تظاهرات «جلیقه‌زردها»

پلیس فرانسه در طرحی ضربتی و با هدف مهار ناآرامی‌های پاریس 481 نفر را پیش‌از آغاز معترضان ضددولتی موسوم به «جلیقه‌زردها» بازداشت کرد.
کد خبر : 342388
636797983441827223_md.jpg

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از المیادین، پلیس فرانسه از بازداشت 481 نفر در پاریس خبر داد. این بازداشت‌ها ساعتی پیش‌از آن انجام شد که «جلیقه‌‌زردها» و حامیانشان به خیابان‌ها بریزند و تظاهرات ضددولتی برگزار کنند.


پیش‌تر منابع فرانسوی اعلام کرده بودند ورودی‌های برج ایفل، مراکز تجاری بزرگ و مکان‌های پرجمعیت پاریس تخلیه شده است و نیروهای امنیتی و پلیس خیابان‌ها را در کنترل خود گرفته‌اند. وزیر فرهنگ فرانسه هفته گذشته از تعطیلی مکان‌های گردشگری فرانسه، از جمله برج ایفل و موزه لوور در روز شنبه خبر داده بود.


همچنین صدها نفر که بامداد امروز در اطراف طاق پیروزی تجمع کرده بودند، تظاهرات آرام خود را در خیابان‌های پاریس آغاز کردند که پلیس فرانسه به سوی آنها گاز اشک‌آور شلیک کرد.


از سوی دیگر، دانش‌آموزان فرانسوی با زانو زدن در خیابان‌ها و مقابل دوربین‌ رسانه‌ها نسبت به دستگیری دانش‌آموزانی که از سوی پلیس مجبور به زانو زدن شده بودند، اعتراض کردند.


پلیس فرانسه با استفاده از بالگرد، روند تظاهرات را زیر نظر گرفته و نیروهای پلیس مانع از حرکت معترضان به سمت کاخ الیزه شده‌اند. 


انتهای پیام/4106/4033/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته