دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
17 آذر 1397 - 10:24
نخست‌وزیر پاکستان:

برای صلح در یمن با عربستان رایزنی کرده‌ام

نخست‌وزیر پاکستان با بیان اینکه اسلام‌آباد خواهان برقراری صلح در یمن است، گفت: دراین‌باره با عربستان و ایران صحبت کرده‌ام.
کد خبر : 342290

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از البیان، «عمران‌خان» در سخنانی با تأکید بر لزوم برقراری صلح در یمن گفت: «ما دراین‌باره با دولت‌های ایران و عربستان تبادل نظر کرده‌ایم. پاکستان خواهان افزایش تلاش‌ها برای برقراری صلح و ثبات در یمن است».


نخست‌وزیر پاکستان درباره دیدارش با «زلمای خلیل‌زاد»، فرستاده ویژه آمریکا در روند صلح افغانستان و نیز نماینده طالبان تصریح کرد: «دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا نماینده خود را به اسلام‌آباد اعزام کرد تا درباره عملیات صلح در افغانستان صحبت کنیم. آمریکا به‌تازگی با نقش پاکستان برای برقراری ثبات و حل‌وفصل تنش جاری در افغانستان موافقت کرده است و دیگر رویکرد نظامی گذشته را به‌کار نمی‌بندد. واشنگتن از اسلام‌آباد خواسته است تا در روند صلح مشارکت داشته باشد».


وی افزود: «پاکستان از تلاش‌های آمریکا برای انجام مذاکرات مستقیم میان طالبان و حکومت افغانستان حمایت می‌کند».


«عمران‌خان» با بیان اینکه پاکستان دیگر وارد جنگ نیابتی با هیچ کشوری نمی‌شود، تأکید کرد: «از آمریکا خواسته‌ایم تا تلاش‌های بیشتری برای مقابله با گروه‌های افراطی به‌کار بندد. برقراری صلح و ثبات در افغانستان به سود پاکستان است و برای این هدف از هیچ تلاشی دریغ نخواهیم کرد».


انتهای پیام/4106/4033/ن


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته