دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
ملکوتی:

شعار مرگ بر آمریکا 16 آذر متولد شد

استاد گروه معارف دانشگاه آزاد اسلامی واحد سراوان گفت: شعار مرگ بر آمریکا که به‌صورت مستمر در راهپیمایی‌ها سرداده می‌شود، 16 آذر 1332 متولد شد.
کد خبر : 342286
IMG_0291.JPG

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از سراوان، سجاد ملکوتی صبح امروز در آیین گرامیداشت روز دانشجو که در سالن سیدالشهدای دانشگاه آزاد اسلامی واحد سراوان برگزار شد، گفت:  16 آذر  1332 دانشجویان انقلابی ایران همزمان با سفر نیکسون معاون رئیس‌جمهور وقت آمریکا در اعتراض به سیاست‌های مداخله جویانه آمریکا در ایران مقابل دانشگاه تهران دست به تظاهرات زدند که نظامیان رژیم پهلوی با یورش به این تظاهرات سه تن از دانشجویان انقلابی را به شهادت رساندند و صدها نفر را نیز زخمی کردند.


وی با بیان اینکه ماهیت دانشجویان باید استکبارستیزی و نفی سلطه، مبارزه با ظلم، مقاومت و پایداری مقابل زورگویی مستکبران باشد، یادآور شد: شعار مرگ بر آمریکا که به‌صورت مستمر در راهپیمایی‌ها اعلام می‌شود، 16 آذر متولد شد.


استاد گروه معارف دانشگاه آزاد اسلامی واحد سراوان افزود: به‌دلیل رشادت‌ها، فداکاری‌ها، ایثارگری‌ها و مجاهدت‌های دانشجویان در این روز، 16 آذر به‌عنوان روز دانشجو نام‌گذاری شده که در تاریخ جمهوری اسلامی ایران بسیار ارزشمند است.


ملکوتی اظهار کرد: روز دانشجو یادآور مقطعی از تاریخ ایران در مبارزات ملت ایران با سیاست‌های مداخله جویانه آمریکا در ایران است؛ از همین رو واقعه 16 آذر را می‌توانیم در شکل‌‌گیری و هویت‌بخشی مبارزات دانشجویی بسیار تأثیرگذار بدانیم.


وی خاطرنشان کرد: دانشجویان باید در همه دوره‌های دانشجویی دو مؤلفه گفتمان استکبارستیزی و آرمان‌گرایی دینی و انقلابی را مدنظر داشته باشند.


استاد گروه معارف دانشگاه آزاد اسلامی واحد سراوان دانشجویان را قشر ممتاز جامعه برشمرد و مهم‌ترین مؤلفه و فریضه دانشجویان را آرمان‌گرایی دانست.


ملکوتی بیان کرد: ایجاد جامعه اسلامی و ابداع تفکر اسلام سیاسی، اعتمادبه‌نفس و باور بر اینکه ما می‌توانیم و مبارزه با استکبار و سلطه از جمله آرمان‌هایی است که جامعه دانشجویی باید به آنها بپردازند.


وی علت اصلی دشمنی آمریکا با ایران اسلامی را نپذیرفتن و همراهی نکردن جمهوری اسلامی ایران با خواسته‌های ناحق و ظالمانه آمریکا عنوان و اضافه کرد: آمریکا همانند دزدی است که هرلحظه درصدد ضربه‌زدن به نظام، انقلاب و ملت ایران است.


استاد گروه معارف دانشگاه آزاد اسلامی واحد سراوان گفت: با گذشت 40 سال از انقلاب اسلامی ایران با تهدیدات و تحریم‌های متفاوت روبه‌رو بوده‌ایم که با بهره‌مندی از تفکر اسلام ناب محمدی در کشور  بر پایه اصل ولایت‌فقیه توانستیم  با پیروزی انقلاب اسلامی و رهبری حکیمانه امام خمینی (ره) در زمینه‌های مختلف، تهدیدات را به فرصت تبدیل کنیم.


ملکوتی ارتقای مشارکت سیاسی و حضور فعال در انتخابات کشور، به دست آوردن آزادی و استقلال به معنای خاص و پر مفهوم، عمومی‌شدن آموزش‌های مختلف و ارتقای سطح علمی جامعه، تبدیل‌شدن به قطب پزشکی در منطقه غرب آسیا، تولید و پیشرفت در زمینه‌های نانو، سلول‌های بنیادی و تولید داروهای راهبردی، ورود به باشگاه فضایی جهان و پرتاب ماهواره به فضا ازجمله دستاوردهای انقلاب و تبدیل تهدید به ظرفیت در کشور بوده است.


به گزارش آنا در این مراسم از دانشجویان برتر دانشگاه آزاد اسلامی واحد سراوان  تجلیل شد.



انتهای پیام/4062/خ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته