دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
17 آذر 1397 - 06:17
احمد انارکی:

معافیت‌های مالیاتی را به صلاح کشور نمی‌دانیم

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: مالیات جزو درآمدهای مردم و کشور است و معافیت‌های مالیاتی به صلاح کشور نخواهد بود.
کد خبر : 342229

احمد انارکی‌محمدی در گفتگو با خبرنگار حوزه مجلس گروه سیاسی خبرگزاری آنا، درباره خسارت‌ معافیت‌های مالیاتی در طرح‌ها و لوایح برای کشور اظهار کرد: درآمدهای کشور باید شفاف باشد و قرار نیست هر دستگاهی با تعریف شرایطی خاص برای خود معافیت مالیاتی داشته باشد. چرا که مالیات جزو درآمدهای کشور و حق  جامعه  است و نپرداختن آن خسارت به جیب مردم است.


عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با تأکید براینکه نمایندگان مجلس با معافیت‌های مالیاتی در لوایح و طرح‌ها موافق نیستند و آن را به صلاح کشور نمی‌دانند، تصریح کرد: معتقدم اگر قرار است با توجه به شرایط خاص، معافیت مالیاتی برای دستگاه خاصی در نظر گرفته شود، باید این معافیت مقطعی باشد و این مالیات در اولین فرصت به درآمدهای دولت بازگردد.


نماینده مردم رفسنجان در مجلس شورای اسلامی با تصریح اینکه نباید مالیات بردرآمد برای هیچ بخشی صفر شود، اظهار کرد: اگر هم قرار باشد معافیتی برای دستگاهی در نظر گرفته شود، باید از طریق دستگاه متولی برای زیرمجموعه خودش باشد که به‌صورت کمک انجام شود و این به قانون کلی تبدیل نشود.


وی گفت: باید طوری حرکت کنیم که دیگر برای هیچ دستگاهی معافیت مالیات بر درآمد تعریف نشود و قانون برای همه یکی باشد.


عضو کمیسیون اقتصادی با اشاره به اینکه در شرایط کنونی طرح‌ها و لوایحی با پیشنهاد معافیت‌‌های مالیاتی به مجلس پیشنهاد می‌شود  گفت: تا آنجا که بتوانیم مقابل این معافیت‌ها مقاومت می‌کنیم.


انتهای پیام/4034/ن


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته