دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
16 آذر 1397 - 09:58
حجت‌الاسلام ابراهیمیان:

جایگاه دانشجوی طالب علم با شهدا یکسان است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد قائم‌شهر در مراسم گرامیداشت روز دانشجو خطاب به دانشجو و طلبه واقعی اظهار کرد: جایگاه دانشجوی طالب علم با جایگاه شهدا یکسان است.
کد خبر : 342063
IMG_20181206_121810_079.jpg

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از قائم‌شهر، حجت‌الاسلام سیدحسین ابراهیمیان روز گذشته در مراسم گرامیداشت روز دانشجو خطاب به دانشجو و طلبه واقعی گفت: در کسب علم و دانش و تذهیب کوشا باشید و قدر جایگاه خود را بدانید که در این صورت جایگاه شما با شهدا یکی خواهد بود.


وی با اشاره به احادیث، روایات و آیات قرآن کریم  به مقایسه مقام شهید و دانشجو پرداخت و گفت: هیچ پدیده‌ای در نزد خداوند محبوب‌تر از علم و دانش و معرفتی که دانشجو مطالعه می‌کند، نیست و باب شهادت تنها بابی است که خداوند برای مخصوص‌ترین اولیا خود قرار داده است.


ابراهیمیان بافضیلت‌ترین شغل را شغل شهدا و علما عنوان کرد و گفت: شهید با تزریق خود بر پیکره جامعه و عالم با تزریق معرفت و آگاهی به جامعه مانع افزایش جهل، خرافات و ناآگاهی در جامعه می‌شود.


وی افزود: همانطور که خون شهدا حائلی است میان شهدا و آتش جهنم، به‌جا گذاشتن هر برگ مطلب علمی یک عالم و طالب علم در محشر بین او و آتش دوزخ حائل می‌شود.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد قائم‌شهر با اشاره به اینکه قلم و بیان یک عالم دانشمند از خون یک شهید بالاتر است، گفت: بیان عالم مهذب و معلم اخلاق و عرفان که شهیدپرور است، می‌تواند شهیدی پرورش دهد که در راه نظام، اسلام و انقلاب قدم بردارد.


ابراهیمیان از دانشجویان و جوانان خواست تا با آگاهی و معرفت‌افزایی حریم و حرمت خون پاک شهدا را پاس بدارند و این نظام را به صاحب اصلیش امام زمان(عج) تقدیم کنند.


انتهای پیام/4062/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته