دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
16 آذر 1397 - 09:36
قالیباف تأکید کرد:

لزوم تجدید نظر در هدف‌گذاری، حرکت، ابزار و روش جبهه انقلاب

شهردار اسبق تهران گفت: در جبهه انقلاب باید بر نوع حرکت، هدف‌گذاری و در ابزار و روش تجدید نظر کنیم؛ اگر این کار را نکنیم، نمی‌توانیم پاسخ‌گوی نیازهای جامعه باشیم
کد خبر : 342058
0G5A9791.jpg

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از کرمان، محمدباقر قالیباف روز گذشته به‌عنوان میهمان ویژه در نشست دبیرهای تشکل‌های دانشجویی کرمان که به دعوت دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمان به مناسبت 16 آذر روز دانشجو برگزار شد به سخنرانی و پاسخ به سؤال‌های مطرح شده دانشجویان پرداخت.


وی در پاسخ به سؤال‌های مربوط به دوره مدیریتی نیروی انتظامی و مسئولیت صدور دستورهای کوی دانشگاه گفت: یک سال بعد از 18 تیر 78 یعنی تیر 79 وارد نیروی انتظامی شدم و این اتفاق در زمان مدیریت من نبوده است.


عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در مورد نوع دیدگاهش نسبت به دانشجو و دانشگاه گفت: عملکرد من در خصوص دانشگاه و دانشگاهیان هم در سایت‌ها هست، حرف‌های کسانی که امروز از رقبای سیاسی هستند را در آن زمان چه در خصوص شخص خودم و چه در خصوص عملکردم ببینید؛ با کسانی که در پشت صحنه سوء استفاده از دانشجو و رفتار ابزاری با دانشجو کردند و بعضاً دارای مسئولیتی بودند، مقابل آنها در جلسات محکم ایستادم و همواره رفتار مسالمت‌آمیز و محبت‌آمیزی با حوزه دانشگاه و دانشجو داشته‌ام.


قالیباف در خصوص عملکرد مدیریتیش در نیروی انتظامی خاطرنشان کرد: عملکرد من در نیروی انتظامی مشخص است، اکثریت با هر گرایش سیاسی قبول کردند که یک تحول در نیروی انتظامی با رویکرد استفاده از تکنولوژی روز اتفاق افتاد.


وی با تأکید بر اینکه علم بی‌عمل زحمت و وبال جامعه‌بودن است و عمل بدون علم هم انحراف و از دست‌دادن سرمایه‌هاست، رویکرد خود را در ناجا شرح داد و افزود:  رویکرد اساسی در ناجا این بود که امنیت تحدیدمحور را به امنیت جامعه‌محور تبدیل کنیم و اولیت دفاع از مردم و امنیت مردم را در عمل انجام دهیم.


شهردار اسبق تهران در تشریح دوران مدیریتی و حضورش در شهرداری گفت: زمانی که برای شهرداری تهران از من برنامه یک‌هفته‌ای خواستند، گفتم اگر مرا انتخاب کردید سه ماه بعد برنامه می‌دهم و این‌گونه شد، این برنامه چند نقطه برجسته داشت؛ مثل رویکرد محله‌گرایی و تمرکززدایی در شهرداری و مشارکت معنی‌دار مردم در اداره شهر. در شهر تهران بیش از 45 سال بدون داشتن طرح تفصیلی و طرح جامع و طرح منظر، کار شهری انجام می‌شد و ما بعد از 45 سال آنها را تصویب کردیم.


قالیباف با بیان اینکه املاک نجومی از ابتدا سیاسی بود و مقابل حقوق‌های نجومی مطرح شد، توضیح داد: بحث املاک نجومی در مورد واگذاری‌های زمین به تعاونی‌های مسکن و شهرسازی بود، همان زمان به دادستان کل نامه نوشتم که اگر تخلفی هست، رسیدگی کنید و اکنون که رأی صادر شده است از 2 هزار و 200 میلیارد تومان سوءاستفاده در املاک که مطرح شده بود به 6 میلیارد و 200 میلیون تومان رسیده که در کارشناسی‌های مجدد توسط تعاونی‌ها پرداخت شده و تمام پرونده‌ها مختومه است.


فرمانده پیشین نیروی انتظامی ادامه داد: وقتی که ضعف مدیریتی باشد و وقتی که از نظر بعد اندیشه و باور غیر انقلابی باشیم و دوست داشته باشیم که در قدرت بمانیم، جز دروغ‌گفتن و کلاه‌گذاری و رو به بیگانه‌کردن راه دیگری نیست.


وی در تشریح نظرش در خصوص روبه‌روشدن با مشکلات گفت: اگر اشکالی یا ضعفی در جایی هست، باید مطرح شود اگر در قوه قضائیه، مقننه یا مجریه اشکالی هست باید گفته و نقد شود.


قالیباف با بیان اینکه من به جوانان اعتماد دارم و باید روی آن کار شود، افزود: از آنجا که شاید صدای من شنیده شود، سعی کردم صدای شما را به عنوان دلسوز علاقه‌مند به مردم انتقال دهم؛ در جبهه انقلاب باید بر نوع حرکت، هدف‌گذاری و در ابزار و روش تجدید نظر کنیم و اگر این کار را نکنیم، نمی‌توانیم پاسخ‌گوی نیازهای امروز جامعه باشیم و اساس ناموفقیت‌ها از همین‌جا خواهد بود.


عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه از سال 85 در موضوع ارتباط با آمریکا کتب و مستندات محکم و مقالات روشنی دارم و نباید این موضوعات با هم اشتباه شوند، اظهار کرد: برجام حتماً تصمیم نظام است، اینکه مجموعه شورای عالی امنیت ملی و تأیید حضرت آقا مذاکره با آمریکا در سطح وزارت خارجه صورت بگیرد، مصوبه و تصویب نظام است؛ ولی اینکه بعد دولت چه کرد، بحثی دیگر است و خودشان باید پاسخ بدهند، من همان زمان گفتم که دوستان در دولت بدانند که مذاکره یک روش مبارزه است.


وی افزود: در اسلام هم با دشمن حرف می‌زنند؛ ولی نباید دشمن را دوست فرض کرد و فکر کنیم دلسوز است و به او اعتماد کنیم.


انتهای پیام/4062/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته