دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
15 آذر 1397 - 15:54
امام‌جمعه بردسیر:

علم و اخلاق، دو بال دانشجو برای پیشرفت جامعه است

امام‌جمعه بردسیر از علم و اخلاق به‌عنوان دو بال دانشجو برای پیشرفت جامعه یاد کرد.
کد خبر : 341971
روز-دانشجو-در-دانشگاه-آزاد-اسلامی-بردسیر-9.jpg

به گزارش  خبرنگار خبرگزاری آن از بردسیر، حجت‌الاسلام علی‌اکبر کرمانی روز گذشته در مراسم گرامیداشت روز دانشجو که در در دانشگاه آزاد اسلامی واحد بردسیر برگزار شد، یاد و خاطره شهدای دانشجو به‌ویژه نخستین دانشجوی شهید دانشگاه آزاد اسلامی بردسیر، «محسن دایی‌زاده» را گرامی داشت و اظهار کرد: دانشجو و دانشگاه، از  مهم‌ترین اقشار و مراکز تاثیرگذار در همه عرصه‌های کشور هستند.


وی نقش مثبت دانشجویان در پیشرفت علم و دانش، استقلال، فرهنگ، سیاست و نظامی ذکر کرد و گفت: چهار ماه بعد از کودتای آمریکایی-انگلیسی 28مرداد سال 1332،  جمعی از دانشجویان با انتقاد از دیدار نیکسون، معاون رئیس جمهور آمریکا با مقامات ایرانی به میدان آمده و اعتراض خود را اعلام کردند که در این حادثه و در روز 16 آذر سه تن از دانشجویان به شهادت می‌رسند.


امام‌جمعه بردسیر علم همراه با اخلاق را دو بال دانشجو برای پیشرفت جامعه دانست و افزود: علم بدون پایبندی به اصول اخلاقی و تربیتی، مشکلات زیادی را برای جامعه ایجاد خواهد کرد.


کرمانی نقش مهم دانشجویان در هشت سال دفاع مقدس را خاطرنشان کرد و گفت: بسیاری از دانشجویان، مدیران ارشد کشور خواهند بود.


وی با بیان اینکه دین مبین اسلام به علم و دانش تأکید دارد اظهار کرد: آموزه‌های دینی و احادیث و روایات بیانگر اهمیت فراگیری علم و دانش است.


امام‌جمعه بردسیر 16 آذر 1332 را یکی از وقایع ماندگار به دست دانشجویان عنوان کرد و افزود: در سال  1358 نیز جمعی از دانشجویان با تسخیر لانه جاسوسی آمریکا، واقعه دیگری را رقم زدند که حضرت امام خمینی(ره) آن را انقلاب دوم نامگذاری کردند.


کرمانی با تأکید بر اینکه بنا به فرموده مقام معظم رهبری«دانشجویان افسران جنگ نرم هستند» تصریح کرد: پس از هشت سال جنگ تحمیلی، دشمن تمامی توان خود را در جهت ضربه‌زدن به فرهنگ و اعتقادات ما به کار گرفته است.


وی از دانشجویان و استادان خواست با جنگ نرم دشمن مقابله کنند و برای آنان آرزوی توفیق کرد.


به گزارش آنا، در راستای ارج نهادن به طلایه‌داران علم و دانش، آیین باشکوه گرامی‌داشت روز دانشجو در دانشگاه آزاد اسلامی بردسیر برگزار و از دانشجویان ممتاز و برتر در زمینه‌های آموزشی، فرهنگی و ورزشی تجلیل شد. در این آیین از خانواده شهید محسن دایی‌زاده، نخستین دانشجوی شهید این دانشگاه نیز قدردانی شد.


انتهای پیام/4062


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته