دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
15 آذر 1397 - 10:08
باقری:

16 آذر جلوه نگاه و خط فکری دانشجوی ایرانی را نشان می‌دهد

معاون سابق دبیر شورای عالی امنیت کشور گفت: مناسبت 16 آذر یک مناسبتی است که جلوه نگاه و خط فکری دانشجوی ایرانی را نشان می‌دهد که نگاه مواجه با بیگانگان است.
کد خبر : 331905
IMG_3812.JPG

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از مینودشت،  علی باقری عصر دیروز در مراسم نکوداشت روز دانشجو که در دانشگاه آزاد اسلامی واحد مینودشت برگزار شد گفت: مناسبت 16 آذر یک مناسبتی است که جلوه نگاه و خط فکری دانشجوی ایرانی را نشان می‌دهد و آن نگاه یک نگاه مواجه و مقابله با بیگانگان و کسانی است که در کسوت دشمنی با ملت ایران قرار دارند.


 وی گفت: عده‌ای امروز می‌خواهند این‌جور القاء کنند که توسعه‌ای که لازمه زنده‌بودن و حیات یک جامعه می‌تواند باشد مستلزم تعامل با بیگانگان است و اگر تعامل با آنها دچار اخلال شود روند توسعه کشور با مشکل مواجه می‌شود و باید در این مسیر از استقلال و هویت و عزت خود دست بکشیم تا بتوانیم شرایطی ایجاد کنیم که بیگانگان حاضر به تعامل با ما باشند و اگر کسی در کشور پرچم عزت، هویت اسلامی، انقلابی و ملی را بلند کند به‌عنوان کسی که تندرو افراطی بوده و نمی‌خواهد جامعه در مسیر بستر توسعه قرار بگیرد، معرفی می‌شود در حالی که در طول دهه‌های گذشته هر جا که ما روی تعامل و خوش به بیگانگان نشان داده‌ایم روند توسعه ما دچار اخلال شده و هر جا که روی پای خود ایستاده‌ایم، توانسته‌ایم توسعه را محقق کنیم.


معاون سابق دبیر شورای عالی امنیت کشور افزود: کوتاه آمدن از اصول و مبانی انقلاب و نظام موجب کاهش دشمنی دشمنان و یا رغبت اقبال بیگانگان با ما نمی‌شود.


باقری اظهار کرد: دانشجو به‌عنوان نیروی پیش رو و قوه محرکه اگر هوشمندی و هوشیاری لازم را نداشته باشد دشمن راحت‌تر می‌تواند مسیری را که طراحی کرده، جلو ببرد، ولی اگر این قشر به‌عنوان بخش پیش‌رونده و پیش‌روی جامعه که در طول سال‌های گذشته در عرصه‌های مختلف از نظامی و علمی، اقتصادی، صنعتی، پزشکی و فناوری‌های پیچیده این نقش را به‌خوبی ایفا کرده هوشیاری و هوشمندی را داشته باشد، دشمن نمی‌تواند کاری از پیش ببرد.


وی همه عرصه‌های نو و پیشرفتی که ما را در ردیف چند کشور اول قرار داده جلوه‌گری دانشگاه دانست و عنوان کرد: دانشگاه مجموعه‌ای از ترکیب انسان و سرمایه و ابزار است.


معاون سابق دبیر شورای عالی امنیت کشور با تأکید بر اهمیت استاد و دانشجو به‌عنوان نیروی انسانی، مغز متحرک دانشگاه، گفت: دشمن و جریان غرب‌گرا تلاش می‌کنند این نیروی انسانی را از ماهیت خودش تهی کرده و فضای دیگری را بر فضای علمی کشور حاکم کنند و آنها را از اولویت‌ها خارج کرده و یکی از گزارهایی که آنها به‌طور جدی تلاش می‌کنند در عرصه علمی کشور و بین نخبگان جا بیندازند این است که بین توسعه کشور و مبانی دینی و انقلاب تعارض ایجاد کنند یعنی می‌خواهند بگویند اگر کشور به دنبال توسعه است باید از دین و انقلاب فاصله بگیرید.


باقری گفت: باید از استقلال کشور که هویت ملی، اسلامی و انقلابی ما بوده با تمام وجود محافظت کنیم زیرا تمام پیشرفت‌هایی که در عرصه‌های نظامی، هسته‌ای و موشکی داشته‌ایم در سایه استقلال بوده است.


وی تمام دعوای آمریکا و غرب با ایران را بر سر توسعه و پیشرفت عنوان کرد و افزود: آن‌ها نمی‌خواهند دانشجویان و دانشمندان ما پیشرفتی داشته باشند و عده‌ای غرب‌گرا نیز دنباله‌روی سیاست‌های آن‌ها هستند.


معاون سابق دبیر شورای عالی امنیت کشور گفت: اگر دل‌بسته توسعه ایران هستیم با پایداری و التزام به مبانی استقلال کشور که بر روی باورهای دینی و انقلابی این ملت استوارشده باید محکم ایستادگی کنیم و اجازه ندهیم که مرزهای استقلال کشور درنوردیده شود و همان‌طور که جوانان این کشور در دهه شصت برای سانتیمترهای خاک شلمچه لیترها خون پاکشان ریخته شد که حتی یک میلیمتر خاک مقدس ایران زیر چکمه‌های بعثی‌ها نباشد به همین دلیل نباید اجازه دهیم که پای دشمن در عرصه حقوق ملی باز شود و در این صورت است که ما می‌توانیم هم پیشرفت کشور را تضمین کنیم و با افتخار برای آیندگان به‌جا بگذاریم و سهم دانشگاه و دانشجو در این عرصه از همه بالاتر، بیشتر و حساس‌تر است و دانشگاهیان باید در این مسیر پایمردی از خود نشان دهند و همان‌طور که تا کنون ثابت کرده‌اند که با اتکای به توانمندی‌های درونی و داخلی خود می‌توانیم پیشرفت را در عرصه‌های مختلف محقق کنیم.


آذر اسکندری رئیس واحد مینودشت نیز گفت: 16 آذر روز مقاومت و ایستادگی دانشجویان در تاریخ ایران‌زمین ثبت‌شده است و انتظار امروز ما از دانشجویان این است که به دنبال خودسازی بوده و نسبت به جامعه دغدغه‌مند بوده و همچنین مطالبه‌گر باشند تا نقش پر رنگی در مبارزه با فساد داشته باشند.


وی گفت: یکی از شیوه‌های نظام استکباری امروز ضربه زدن به انقلاب و ارزش‌های آن بوده و به‌ویژه دانشجو را هدف قرا ر داده پس دانشجویان باید برای صیانت از آرمان‌های انقلاب اسلامی هوشیارانه عمل کنند.


به گزارش آنا، تجلیل از دانشجویان برتر علمی و فرهنگی و ورزشی، و خانواده شهدای مدافع حرم نیز از دیگر برنامه‌های اجرایی در این مراسم بود.


انتهای پیام/4071/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته