دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
28 مرداد 1394 - 13:43
سلمان‌پور:

رشته حقوق یکی از محبوب‌ترین رشته‌های علوم انسانی با دامنه گرایش‌های گسترده است‎

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد میانه در معرفی جامع و کامل رشته حقوق برای علاقه‌مندان و داوطلبان برای تحصیل این رشته گفت: رشته تحصیلی حقوق یکی از محبوب‌ترین رشته‌های گروه علوم انسانی بوده و دامنه گرایش‌های رشته حقوق گسترده و در همه روابط زندگی امروز قابل ملاحظه است.
کد خبر : 34122

دکتر علی سلمان‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری آنا، با بیان اینکه علم حقوق، علمی است با حمایت و دفاع از حقوق محرومان تلاش می‌کند تا در جامعه حق و عدالت حاکم شود، اظهار کرد: در معرفی این علم باید گفت که هرگونه روابط اجتماعی که آثار حقوقی از آن ایجاد شود، موضوع علم حقوق قرار می‌گیرد.


سرپرست واحد میانه تصریح کرد: دانش‌آموختگان این رشته باید از جسارت، قدرت استدلال، خلاقیت ذهنی و فن‌بیان خوب و کافی برخوردار بوده و همچنین این علم با جامعه‌شناسی، روان‌شناسی و علوم فلسفی آمیخته است و یک حقوقدان مطلع باید از این علوم آگاهی کافی داشته باشد.








سلمان‌پور: مجوز ایجاد و راه‌اندازی رشته حقوق در مقطع کارشناسی پیوسته از سوی شورای گسترش آموزش عالی وزارت علوم تحقیقات و فناوری اخذ شده و این واحد دانشگاهی از شهریو ماه سال 94 به صورت بدون آزمون دانشجو می‌پذیرد.

سلمان‌پور لازمه یک دانشجوی موفق حقوق را مسلط به زبان و ادبیات فارسی عنوان کرد و گفت: منطق حقوق علاوه بر این‌که شباهت‌های زیادی به منطق ریاضی دارد، یک منطق اقناعی و خطایی است، یعنی یک حقوقدان باید بتواند کسانی را که مورد خطاب او قرار می‌گیرند و یا دادگاهی را که مأمور رسیدگی به دعوا است، با زبان سلیس و بلیغ قانع کند.


وی با تأکید بر اینکه رشته تحصیلی حقوق در مقطع کارشناسی در واحد میانه دایر است، خاطر نشان کرد: مجوز ایجاد و راه‌اندازی رشته حقوق در مقطع کارشناسی پیوسته از سوی شورای گسترش آموزش عالی وزارت علوم تحقیقات و فناوری اخذ شده و این واحد دانشگاهی از شهریو ماه سال 94 به صورت بدون آزمون دانشجو می‌پذیرد.


سلمان‌پور در مورد موقعیت شغلی رشته حقوق در ایران بیان کرد: اکنون به دلیل توسعه این رشته و تعداد فارغ‌التحصیلان آن، می‌توان گفت که یک دانشجوی خوب و علاقه‌مند می‌تواند پس از گواهی لیسانس به شغل‌های متنوعی مثل وکالت دعاوی دادگستری، مشاور حقوقی بانک‌ها، شهرداری‌ها، شرکت‌ها، وزرات‌خانه‌ها، سردفتری دفاتر اسناد رسمی و.... جذب شود و درآمد مناسبی کسب کند.


سرپرست واحد میانه با توجه به عنوان‌ گرایش‌های این رشته، تصریح کرد: حقوق بشر، حقوق مالکیت فکری، معارف اسلامی و حقوق (حقوق خانواده) و حقوق بین‌الملل، حقوق عمومی، حقوق خصوصی، حقوق جزا و جرم‌شناسی، حقوق محیط زیست، حقوق تجارت بین‌الملل، حقوق تجارت اقتصادی و ... از جمله گرایش‌های رشته محبوب و پرطرفدار حقوق است.


سلمان‌پور ابراز امیدواری کرد: دانشگاه آزاد اسلامی واحد میانه در تلاش است تا زمینه‌های مساعد برای راه‌اندازی و گسترش تحصیلات تکمیلی از جمله کارشناسی ارشد و دکترای تخصصی حقوق در این واحد دانشگاهی برای علاقه‌مندان به تحصیل در این رشته با بالا بردن سطح کمی و کیفی آموزشی فراهم کند. امید است در آینده در این راه گام‌های مهمی برداشته شده و با تربیت نیروهای کارآمد به عنوان یکی از مراکز آموزشی عالی در استان شناخته شود.


وی خاطرنشان کرد: ثبت‌نام بدون آزمون این واحد دانشگاهی در 118 رشته تحصیلی مقاطع کارشناسی و کاردانی پیوسته و ناپیوسته، از طریق سایت www.azmoon.org برای نیم‌سال اول تحصیلی 95-94 آغاز شده و آمادگی خود را برای جذب دانشجو اعلام می‌کند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته