دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

انتقاد رئیس اتاق ایران از کم‌اطلاعی برخی خبرنگاران

رئیس اتاق بازرگانی ایران اعلام کرد که یکی از برنامه‌های مهم این نهاد، تلاش برای ارتقای سطح دانش خبرنگاران اقتصادی است.
کد خبر : 34102

به‌ گزارش خبرنگار گروه اقتصادی آنا، محسن جلال‌پور رئیس اتاق ایران در صفحه اینستاگرام خود نوشت: «با دو هفته تأخیر، میزبان خبرنگاران حوزه بازرگانی بودیم. سعی کردم شعاری صحبت نکنم به همین دلیل درباره اهمیت بالا بردن آگاهی و آموزش به خبرنگاران صحبت کردم.


اجازه بدهید اینجا هم کمی صریح صحبت کنم، چون معتقدم یکی از مهم‌ترین مشکلات جامعه امروز ناآگاهی و کم ‌اطلاعی برخی از خبرنگاران به مسائل اقتصادی است. این کم اطلاعی به گونه‌ای است که حتی در انعکاس آمارهای اقتصادی هم اشتباهات فاحش صورت می‌گیرد به همین دلیل اعلام کردم یکی از برنامه‌های مهم ما در اتاق بازرگانی ایران ارتقای سطح دانش خبرنگاران اقتصادی خواهد بود.


در همین زمینه دیروز با دکتر مسعود نیلی مشاور اقتصادی رئیس جمهور و رئیس مؤسسه آموزش و پژوهش در برنامه‌ریزی و توسعه برای برگزاری یک دوره آموزشی به تفاهم رسیدیم.


تامین اسناد و تعیین سیلابس‌های درسی با موسسه نیاوران و ثبت‌نام و برنامه‌ریزی و امکانات آموزشی با اتاق ایران در پایان دوره هم گواهی‌نامه به امضای ریاست مؤسسه و رئیس اتاق ایران به شرکت‌کنندگان اعطاء می‌شود که امیدوارم با اعتباری که در هر دو نهاد وجود دارد جزو رزومه کاری خبرنگاران محسوب شود.


اطلاع‌رسانی وظیفه و مسوولیت اجتماعی رسانه‌هاست، اما به نظر من در شرایط فعلی اقدام مهم حرکت در مسیر توسعه و کمک به آماده‌سازی عمومی برای اجرای سیاست‌هایی است که به بهبود شرایط کشور منتهی خواهد شد. این جنبه از روزنامه‌ نگاری در ایران در حال توسعه کمتر مورد توجه قرار گرفته است.


احتمالاً این اولین قدم برای پایه‌گذاری روزنامه‌نگاری توسعه در ایران است و من امیدوارم این دوره آموزشی الگوی خوبی برای دیگر سازمان‌ها و نهادهای اقتصادی باشد.


حالا که این‌ها را نوشتم می‌خواهم به سبک اهالی اینستاگرام از سه مقام مسوول برای بست این حرکت کمک بطلبیم یعنی از سه مقام مسوول خواهش می‌کنم اگر فکر می‌کنند این روش به شکل‌گیری روزنامه‌نگاری توسعه در ایران کمک می‌کند آن را در دستور کار قرار دهند.


به دوست خوبم آقای مسعود کرباسی که مدیری توسعه‌گرا دلسوز و با تدبیر است، به دکتر علی طیب‌نیا وزیر محترم امور اقتصادی و دارایی که فردی دانشگاهی و وزیری آگاه و مسلط به مسائل اقتصادی است و به دکتر علی ربیعی وزیر محترم کار و امور اجتماعی که بسیار به ایشان ارادت دارم پیشنهاد می‌کنم زیر نظر یکی از دانشکده‌های اقتصادی یا مؤسسه‌های آموزشی دوره‌های روزنامه‌نگاری توسعه برگزار کنند. اطمینان دارم این دوره‌ها می‌تواند به جریان توسعه در کشور کمک کند.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته