دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
27 مرداد 1394 - 10:45
در گفت‌وگو با آنا

مهران‌ شاهین‌طبع: قهرمانی ایران در آسیا حتمی نیست/ آینده بسکتبال با بائرمن روشن است

مربی تیم ملی بسکتبال گفت: با وجود حریفان سرسختی که در جام ملت های آسیا داریم اما می توانیم به المپیک برزیل راه پیدا کنیم.
کد خبر : 33833

مهران شاهین طبع پس از چند فصل حضور موفق در تیم های لیگ برتر بسکتبال به خصوص تیم دانشگاه آزاد اسلامی، دستیار فرانک بائرمن در تیم ملی شده است. او که در ایجاد ارتباط ملی پوشان بسکتبال با سرمربی جدید آلمانی نقش غیرقابل انکاری داشته، به موفقیت ایران در جام ملت های آسیا امید زیادی دارد.


شاهین طبع در گفتگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری آنا، در خصوص وضعیت تیم ملی در آستانه اردوی آلمان اظهار داشت: «آنچه امروز در بسکتبال ایران دیده می‌شود تلاش همه ارکان وابسته به این ورزش است. تمامی اعضای حاضر در فدراسیون، کادر فنی و بازیکنان تیم ملی در تلاش هستند تا بسکتبال ملی ایران موفق شود. هر چند اردوهای تیم ملی با تاخیر آغاز شد اما در همین مدت کوتاه می بینیم که هماهنگی فوق العاده ای میان بازیکنان ایجاد شده است. به شخصه چنین تیم یکدستی را در دوره های قبلی تیم ملی بسکتبال ندیده بودم.»


وی با اشاره به ارتباط بسیار خوبی که بائرمن با بازیکنان تیم ملی ایجاد کرده، بیان داشت: «سرمربی جدید تیم ملی به‌رغم فرصت کمی که داشته اما به خوبی توانسته بازیکنان جدیدش را به اهدافی که مدنظرش نزدیک کند. بائرمن روحیه جنگندگی را در بین شاگردانش بالا برده به گونه ای که بسکتبالیست های تیم ملی امروز راحت تر از گذشته توپ را در زمین به گردش می آورند و در بازی های دوستانه درون اردویی، شاهد این هستیم که ملی پوشان به خوبی همدیگر را در زمین پیدا می کنند. معتقدم با توجه به نوع کار بائرمن آینده بسکتبال ایران با این مربی روشن است.»


مربی تیم ملی تاکید کرد: «در حقیقت بائرمن این باور را در میان تک تک بچه ها به وجود آورده که می توانند بهتر از آنچه تصورش را می کنند، بازی کنند. بر اساس همین باور است که حالا تمامی ملی پوشان در مصاحبه های خود از قهرمانی در آسیا می گویند. بائرمن با ظرافت های کاری خود تفاوت میان مربی عالی، خیلی خوب و خوب را نشان داده است. او ثابت کرد فنی‌ترین مربی دنیا هم که باشی اگر نتوانی با شاگردانت دوست باشی عملا شانسی برای موفقیت نداری. ایمان دارم که نتایج خوب تیم ملی در آینده موید حرف های امروز من خواهد بود.»


شاهین طبع در مورد اینکه با چه استدلالی تیم ملی بسکتبال را در مسابقات پیش رو موفق می داند، عنوان کرد: «قطعا هیچ بازی قابل پیش بینی نیست. ما بازی های بسیار دشواری داریم و با وجود حریفان سرسختی که داریم قهرمانی در آسیا حتمی نیست. تیم ملی موفق می شود چون تیم به نوعی آماده می شود که از تمامی دوره های قبلی قوی تر شده است. ما با آنالیز تیم های مختلف به این نتیجه رسیدیم که مدعی اول حضور در المپیک ریو از آسیا تیم ایران است.»


وی خاطرنشان کرد: «از آنجایی که بائرمن روان شناس بسیار خوبی است توانسته از توانایی هایی که بسکتبالیست ها دارند حداکثر استفاده را ببرد. او به بچه ها گفته که من چیزی خارج از توانایی هایتان نمی‌خواهم. این اتفاقات باعث شده درصد امیدواریم بیشتر از گذشته شود. الان ملی پوشان ما متوجه وظیفه خطیری که بر دوش دارند، شده اند و به چیزی جز قهرمانی آسیا و حضور در المپیک فکر نمی کنند.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته