دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
امیری:

راهبرد ما کاهش فرایند بروکراتیک امور پژوهشی است

معاون پژوهش و فناوری اطلاعات دانشگاه آزاد اسلامی زرند گفت: به منظور چابک‌سازی و کاهش هزینه‌های نظام دانشگاه آزاد اسلامی و بنا به صلاحدید رئیس دانشگاه، طرح تجمیع ۲ از اوایل تابستان ۱۳۹۴ به اجرا در آمده است.
کد خبر : 33540

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، دکتر علی امیری که چندی پیش به عنوان رئیس شورای پژوهشی دانشگاه‌های آزاد اسلامی استان کرمان برگزیده شد، درباره راهبردهای شورای تخصصی پژوهش و فناوری استان کرمان اظهار کرد: در همین راستا شوراهای تخصصی استان‌ها تشکیل شده و هر شورا مسئولیت امور مربوطه را به عهده دارند.


وی ادامه داد: یکی از این شوراهای تخصصی، شورای پژوهش و فناوری است که به منظور رسیدگی به امور پژوهشی و بهره‌گیری از خرد جمعی در تصمیم‌گیری‌های مربوط به حوزه پژوهش و فناوری در سطح استان‌ها شکل گرفته است. در استان کرمان نیز این شورا تشکیل و مسئولیت‌های آن مشخص شده است و تمامی معاونان پژوهش و فناوری واحدهای دانشگاهی در آن عضویت دارند.


امیری افزود: با توجه به اسناد بالادستی، دو راهبرد اساسی برای فعالیت شورای تخصصی پژوهش و فناوری استان کرمان در دستور کار این شورا قرار دارد. نخستین راهبرد، کاهش فرایند بروکراتیک امور پژوهشی است که انتظار می‌رود با رعایت این راهبرد، چرخه انجام فعالیت‌های پژوهشی در واحدها و مراکز آموزشی استان در زمان کوتاه‌تر تکمیل و تسهیل شود.


وی خاطرنشان کرد: راهبرد و سیاست دیگر، استفاده حداکثری از منابع و امکانات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری موجود در واحدهای دانشگاهی است که سبب رونق هر چه بیشتر فعالیت‌های پژوهشی و کاهش هزینه‌های غیرضروری خواهد شد. بدیهی است که آئین‌نامه‌ها و بخشنامه‌های صادره از سوی سازمان مرکزی و اختیاراتی که در آینده به این شورا تفویض می‌شود، قلمرو عملکرد شورا را تعیین خواهد کرد.


رئیس شورای پژوهشی دانشگاه‌ آزاد اسلامی استان کرمان درباره وظایف این شورا تصریح کرد: مهمترین وظایف شورای پژوهش و فناوری استان شامل مواردی است که دستیابی به دو راهبرد یاد شده را عملیاتی خواهد کرد. تشکیل شورای انتشارات استان و نظارت بر این شورا، تشکیل کمیته تجهیزات پژوهشی و آزمایشگاهی و نظارت بر آن، جمع‌آوری اطلاعات مربوط به عملکرد فعالیت‌های پژوهش و فناوری واحدها و مراکز آموزشی استان و ارائه گزارشات مربوطه به مراجع ذیصلاح، نظارت بر اجرای صحیح بخشنامه‌ها و آئین‌نامه‌های پژوهشی و به طور کلی سایر وظایفی که در قلمرو این حوزه تخصصی قرار می‌گیرد از اهم وظایف و مسئولیت‌های این شورای تخصصی است و انتظار می‌رود با رویکرد جدید، واحدهای استان شاهد رونق و شکوفایی بیشتری نسبت به گذشته بوده و علاوه بر ارتقاء کیفیت فعالیت‌های پژوهشی، چابک‌تر و پویاتر از گذشته فعالیت کنند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته