دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
25 مرداد 1394 - 16:09
دارنده مدال طلای جام جهانی سانشو ۲۰۱۰ چین در گفت‌وگو با آنا:

عدم تبعیض در ووشو، دختران را به سکوهای جهانی رساند

الهه منصوریان برای رسیدن به خواسته هایش همیشه جنگیده است. او با گونه شکسته به مبارزه در فینال جهان ادامه داد تا با طلا به کشورش برگردد و نام دختران ایرانی را پرآوازه کند.
کد خبر : 33533

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری آنا،‌ الهه منصوریان ووشوکار ایرانی و برنده مدال طلای جام جهانی سانشو ۲۰۱۰ چین، نقره قهرمانی جهان تورنتو کانادا و مدال برنز وزن ۵۲- کیلوگرم سانشو دربازی‌های آسیایی ۲۰۱۰ گوانگ‌ژو است. این دختر ملی پوش ایرانی در فینال وزن منهای ۵۲ کیلوگرم به مصاف حریف کره‌ای خود رفت که با پیروزی در این مسابقه اولین مدال طلای بانوان ایران در ووشوی قهرمانی جهان را بر گردن انداخت. وی در حالی به برتری رسید که بر اثر ضربه حریف در مسابقات آسیب دیده بود اما تا رسیدن به قهرمانی دست از مبارزه بر نداشت.


الهه منصوریان معتقد است، حضور مهدی علی نژاد و شهین نظری در فدراسیون ووشو باعث شده است تا این بانوان ووشوکار بتوانند در این رشته ورزشی پیشرفت قابل توجه‌ای داشته باشند.


* همیشه وقتی از قهرمانی سخن می گویند تصورها به سمت مردانی می‌رود که بر سکوی قهرمانی ایستاده‌اند. در ووشو هم چنین تبعیض‌هایی وجود دارد؟


- این موضوع در گذشته بیشتر وجود داشت و از آنجایی که اولین مدال‌ها را در رشته‌های مختلف ورزشی، مردان گرفته‌اند، نگاه‌ها بیشتر به سمت آنان و موفقیت‌هایشان بود اما خوشبختانه امروز دیگر به بانوان نیز مانند مردان توجه می‌کنند. در رقابت‌های آسیایی 2010 بانوان یک طلا گرفتند و در این دوره دو طلا به دست آوردند. من در زمان ریاست علی نژاد، ملی پوش شدم و خوشبختانه از آن زمان چنین تبعیض‌هایی را ندیده‌ام. هرچند ملی پوشان سابق تیم ملی از این تفاوت‌ها می‌گفتند.


* به نظر شما همین امر موجب شد که زنان ووشوکار به نتایج مطلوبی در مسابقات برون مرزی برسند؟


- بله، در ووشو از پتانسیل بانوان حداکثر استفاده را می‌برند و این یعنی برای دختران اهمیت زیادی قائل هستند. ما مربی باتجربه‌ای داریم و خودمان سخت تلاش می‌کنیم. هرچند باید تاکید کنم مسئولیت ما در این راه سنگین‌تر شده، احساس دین می‌کنیم و باید بجنگیم تا به بهترین نتایج برسیم. دختران ووشوکار هم در جهان و هم در آسیا به خوش‌رنگ‌ترین مدال‌ها می‌رسند و البته حضور شهین نظری در پست نایب رئیسی فدراسیون بسیار مفید بوده و در این راه به ما کمک‌های زیادی کرده است. قطعا اگر توجه بیشتری به ورزش بانوان شود می‌توانیم در تمام رشته‌ها به بهترین نتایج برسیم.


* مسابقات جهانی را در پیش دارید. برای این رقابت‌ها چه عناوینی را پیش بینی می‌کنید؟


- می‌دانم هر سه نفری که به این رقابت‌ها می‌روند، با دست پر برمی‌گردند. در حال حاضر اردوهای آماده سازی ما شروع شده و با وجود اینکه فدراسیون شرایط مالی سختی دارد اما ما از پشت پرده باخبر نیستیم، امکانات خوبی در اختیار داریم و مسئولان ووشو تمام تلاش خود را برای رسیدن ما به بهترین نتایج انجام می‌دهند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب