دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
26 دی 1393 - 12:35
در واحد پرند؛

کارگروه‌های تخصصی دومین همایش ملی تازه‌های سلولی مولکولی مشخص شد

خبرگزاری آنا: کارگروه‌های تخصصی دومین همایش ملی تازه‌های سلولی مولکولی در نشست شورای سیاست‌گذاری این همایش در واحد پرند از سوی اعضا پیشنهاد و مشخص شد و به تایید رسید.
کد خبر : 332

به گزارش خبرنگار آنا، دومین همایش ملی تازه‌های سلولی و مولکولی پاییز 1394 در واحد پرند برگزار خواهد شد و بدین منظور شورای سیاست‌گذاری این همایش با حضور جمعی از استادان و اندیشمندان این حوزه از دانش در سالن جلسات دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند برگزار شد.


در این جلسه کارگروه‌های تخصصی همایش که عبارت است از"ژنتیک، بیوشیمی و بیماری‌های متابولیک"،"علوم سلولی، مولکولی و تکوینی"،"فیزیولوژی و فارماکولوژی"،"نانوبیوتکنولوژی و بیوتکنولوژی"،"سلول‌های بنیادی، کشت سلول و بافت"،"هماتولوژی، آناتومی، پاتولوژی و انکولوژی"و"میکروبیولوژی، ایمونولوژی و پروبیوتیک" از سوی اعضای شورا پیشنهاد و به تصویب و تایید رسید.


همچنین مقرر شد در زمان برگزاری همایش میزگردی درخصوص تجاری‌سازی یافته‌های پژوهشی در حوزه زیست‌فناوری تشکیل و نیز از شرکت‌های دانش‌بنیان دعوت شود تا در زمان برگزاری همایش به ارائه محصولات خود بپردازند.


علاوه‌ بر این با برگزاری نمایشگاه فن‌بازار با رویکرد زیست‌فناوری در زمان برگزاری همایش موافقت شده و مقرر شد مقالات برگزیده همایش در مجلات معتبر بین‌المللی که با همکاری دانشگاه آزاد اسلامی منتشر می‌شوند، چاپ شود.


در ادامه این جلسه که با سرپرستی دکتر سعید ذاکر بستان‌آباد معاون پژوهش و فناوری و عضو هیات علمی گروه زیست‌شناسی واحد پرند و حضور دکتر علیرضا ایرانبخش مدیرکل دفتر توسعه شبکه‌های آزمایشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی و پروفسور احمد مجد چهره ماندگار زیست شناسی کشور، برگزار شد با حداکثر آرای اعضا، زمان برگزاری همایش پاییز سال آینده در نظر گرفته شد.


در ابتدای این جلسه دکتر محمد قمی سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند بر اهمیتی که اسلام در کنار تقوا و جهاد برای کسب علم و دانش قائل است تاکید کرد و دانش بشری را به دو دسته علم نافع و علم مضر تقسیم و برگزاری سمینارهای علمی در کشور را فرصتی برای معرفی و اهمیت دادن به علم نافع دانست.


وی آمال علم را شناخت خداوند و خدمت به رفاه، آسایش و رفع مشکلات بشر عنوان و ابراز امیدواری کرد تا این همایش بتواند گامی هرچند کوچک در راستای ارائه علم نافع بردارد.


انتهای پیام/ع


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته