دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
24 مرداد 1394 - 11:58
در دیدار با رئیس دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان شرقی

شهردار تبریز: دانشگاه آزاد اسلامی یک ضرورت تاریخی بود/ 60 درصد پرسنل شهرداری، فارغ‌التحصیل دانشگاه آزاد

شهردار تبریز در دیدار با دکتر سید جواد انگجی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان شرقی گفت: دانشگاه آزاد اسلامی در شرایطی که سطح علم جامعه پایین بود، به عنوان یک ضرورت تاریخی تأسیس شد.
کد خبر : 33168

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از تبریز، صادق نجفی که به همراه رئیس شورای شهر و معاون برنامه‌ریزی شهرداری تبریز در دفتر رئیس دانشگاه آزاد اسلامی تبریز و استان آذربایجان شرقی حاضر شده بود با توجه به نقش ارزشمند دانشگاه آزاد اسلامی در عرصه‌های مختلف کشور افزود: دانشگاه آزاد اسلامی در ارتقای فرهنگ جامعه و توسعه پایدار کشور نقش اساسی ایفا می‌کند.


نجفی با یادآوری سال‌های اولیه تأسیس دانشگاه آزاد اسلامی در تبریز و منطقه شمال غرب کشور گفت: در آن سال‌ها علیرغم وجود مشکلات متعدد، دکتر انگجی و مرحوم دکتر رفیعیان تلاش‌های زیاد و ارزشمندی برای راه‌اندازی واحدهای دانشگاهی در سطح منطقه معمول داشتند.


شهردار تبریز با بیان اینکه 60 درصد پرسنل شهرداری از فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی هستند، خواهان اقدامات مشترک با دانشگاه آزاد اسلامی تبریز شد و افزود: معتقدیم که تمامی امور و کارهای شهرداری با تحقیق و پژوهش به ثمر خواهد نشست و این مهم منوط به استفاده از پتانسیل دانشگاه و اعضای هیأت علمی است.


رئیس شورای شهر تبریز نیز در این دیدار گفت: مجموعه شهرداری و شورای شهر معتقد و مصمم به کار علمی و پژوهشی و با برنامه هستند و در این راه خواهان استفاده از پتانسیل دانشگاه آزاد اسلامی تبریز هستیم.


دکتر محمد دبیری اظهار کرد: دانشگاه‌ها از قدرت اثرگذاری بالایی برخوردارند و باید از این توانایی در امور شهرداری استفاده شود و خوشبختانه سکان این دانشگاه در دست آقای دکتر انگجی است که توانایی بالا و تجربیات ارزشمندی دارند و فرصت مغتنمی برای همکاری های دوجانبه فراهم شده است.


انگجی هم با تشکر از شهردار و رئیس شورای شهر تبریز گفت: دانشگاه آزاد اسلامی تبریز و استان آذربایجان شرقی به لحاظ وجود بیش از 2000 عضو هیأت علمی تمام وقت در رشته های مختلف علوم و فنون و صدها کارگاه و آزمایشگاه تخصصیاز پتانسیل کافی برای همکاری با مجموعه شهرداری و اجرای طرح‌های آن برخوردار است و با آمادگی کامل از انجام کارهای مشارکتی استقبال می‌کند.


در خاتمه طرفین در ارتباط با برگزاری همایش‌های بین‌المللی مشترک، تجهیز و تکمیل بیمارستان امام سجاد(ع) و ایجاد مراکز تجاری و خدماتی با استفاده از سرمایه‌گذاران توافق کردند.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته