دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
24 مرداد 1394 - 11:08
در گفت‌وگو با آنا

سلمان‌پور: بخش مهمی از توسعه تمامی صنایع، مرهون پیشرفت‌های به دست آمده در مهندسی مکانیک است

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد میانه گفت: مهندسی مکانیک از شاخه‌های کهن مهندسی است که کاربردی وسیع در تمامی بخش‌های صنعتی جهان امروز دارد.
کد خبر : 33164

دکتر علی سلمان‌پور در معرفی رشته مهندسی مکانیک - طراحی کاربردی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری آنا، بیان کرد: حوزه فعالیت مهندسی مکانیک آن‌چنان گسترده است که نه تنها، صنعتی را نمی‌توان یافت که از آن بی‌نیاز باشد، بلکه بخش مهمی از توسعه تمامی صنایع، مرهون پیشرفت‌های به دست آمده در مهندسی مکانیک است.


وی با بیان اینکه رشته مهندسی مکانیک - طراحی کاربردی در مقاطع کارشناسی ارشد، کارشناسی و کاردانی در واحد میانه وجود دارد، افزود: مجوز ایجاد و راه‌اندازی رشته مهندسی مکانیک - طراحی کاربردی در مقطع کارشناسی ارشد از سوی شورای گسترش آموزش عالی وزارت علوم تحقیقات و فناوری اخذ شده و این واحد دانشگاهی از مهر ماه سال 94 دانشجو می‌پذیرد.


سرپرست واحد میانه تاکید کرد: دانش‌آموختگان کارشناسی ارشد مهندسی مکانیک– طراحی کاربردی در زمین‌های آموزشی، تحقیقاتی، طراحی و صنعتی مهارت خواهند داشت.


سلمان‌پور در مورد اینکه مهندسی مکانیک – طراحی کاربردی نقشی شایسته و بارز در توسعه و پیشرفت دانش و فناوری ایفا می‌کند ادامه داد: دانش‌آموختگان کارشناسی ارشد مهندسی مکانیک – طراحی کاربردی در زمینه‌های آموزشی، تحقیقاتی، طراحی و صنعتی مهارت خواهند داشت و از جمله توانمندی‌های آنان می‌توان از طراحی و ساخت ماشین آلات و قطعات نام برد.


وی توانمندی و مهارت‌های دانش آموختگان کارشناسی ارشد مکانیک را فهرست‌وار در هفت زمینه عنوان کرد و گفت: این توانمندی‌ها و مهارت‌ها در زمینه‌های طراحی و ساخت، تحلیل، آزمایش، فرآیندهای ساخت و تولید، نوین، سیستم‌های اتوماسیون و رباتیک و همکاری با مهندسان دیگر رشته‌ها مانند متالوژی، شیمی، عمران، برق و ... است.


سلمان‌پور ابراز امیدواری کرد دانشگاه آزاد اسلامی واحد میانه زمینه های‌مساعد پرورش و شکوفایی استعدادها را با روش‌های نوین آموزشی و پژوهشی و سوق دادن آنان به امر تحقیقات و نوآوری فراهم کند و در آینده در این راه گام‌های مهمی برداشته و با تربیت نیروهای کارآمد و مشارکت در طرح‌های تحقیقاتی و صنعتی به عنوان یکی از مراکز آموزشی و پژوهشی کشور شناخته شود.


سرپرست واحد میانه خاطرنشان کرد: ثبت‌نام بدون آزمون این واحد دانشگاهی در 118 رشته تحصیلی مقاطع کارشناسی و کاردانی پیوسته و ناپیوسته، از طریق سایتwww.azmoon.org برای نیم‌سال اول تحصیلی 95-94 آغاز شده و آمادگی خود را برای جذب دانشجو اعلام می‌کند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته