دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
14 آذر 1397 - 09:23
نداف:

تعالی مدیریت مدرسه طرحی برای ارتقای کیفیت است

مشاور، مدرس و ارزیاب تعالی مدیریت آموزش و پرورش شهرستان بوشهر گفت:برنامه تعالی به‌دنبال اجرایی‌شدن سند تحول بنیادین و در پی رویکردهای آموزشی و پرورشی مدارس است.
کد خبر : 331554
04.jpeg

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از بوشهر، خدیجه‌ نداف عصر روز گذشته در کارگاه‌ آموزشی مدیران مدارس سما استان بوشهر که در مجتمع دخترانه سما برگزار‌ شد، عنوان‌ کرد: برنامه تعالی به‌دنبال اجرایی‌شدن سند تحول بنیادین و در پی رویکردهای آموزشی و پرورشی مدارس است.


وی گفت: این طرح با هدف ارتقای کیفیت مدیریت آموزشگاهی اجرا می‌شود و  این برنامه یک مدل آموزش نیروی انسانی است که مبتنی بر محیط کار، یادگیری تیمی و درون محیط کار است و مدرسه به عنوان محیط یادگیری برای این معرفی می‌شود.


نداف با بیان اینکه مدل تعالی، مدیریت مدرسه را اثربخش می‌کند، اظهار‌ کرد: حاصل رویکرد یادگیری، افزایش اثربخشی آموزش و ارتقای کیفیت سازمان یادگیرنده است.


مشاور، مدرس و ارزیاب تعالی مدیریت آموزش و پرورش بوشهر، هدف از اجرای تعالی مدیریت مدرسه را کیفیت بخشی و استانداردسازی مدرسه دانست و اظهار‌ کرد: بر اساس راهکارهای سند تحول بنیادین آموزش‌ و‌ پرورش، برنامه تعالی مدیریت مدرسه، شاخص‌های کیفیت‌ساز دارد که توسط تیم ارزیاب مورد بررسی قرار‌می‌گیرد.


نداف گفت: برگزاری جلسات آگاه‌سازی اولیا، دانش‌آموزان و کارکنان مدرسه در مورد کیفیت اجرای‌ برنامه تعالی مدیریت مدرسه از جمله موارد اساسی در طرح تعالی مدیریت مدرسه است که از اصول حاکم بر ارتقا‌ی کیفیت در مدارس  است.


وی هدف از اجرای طرح تعالی مدیریت مدرسه را ترویج و تقویت سیستم خود‌ارزیاب در درون مدرسه دانست و افزود: مسئولان مدرسه با توجه به شاخص‌های اعلام شده در راستای بهبود عملکرد مدرسه حرکت کرده و از طریق توسعه فرهنگ کارگروهی و مشارکت ارکان مدرسه، کیفیت آموزشی و پرورشی را ارتقا دهند.


مشاور، مدرس و ارزیاب تعالی مدیریت آموزش و پرورش بوشهر اظهار‌ کرد: طرح تعالی مدیریت مدرسه، استانداردهای آموزشی  بر اساس شاخص‌ها و انتظارات از مدیر مدرسه را در حدود 13 محور عنوان‌ کرده که مدیران مدرسه با توجه به این محورها و شاخص‌ها سعی‌ کنند مدرسه را  به  ارتقای کیفیت آموزش سوق‌ دهند.


انتهای پیام/4062/خ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته