دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
12 آذر 1397 - 15:16
جهانگیری:

نبايد تصور شود كشور از تنش آبی عبور كرده است

معاون اول رئیس‌جمهور تأمین آب‌های شرب شهرهای بزرگ را اولویت مهم دولت ارزیابی کرد و گفت: نبايد تصور شود كه كشور از تنش آبی عبور كرده است.
کد خبر : 331078
پرتره2Fاسحاقجهانگیری2Fپرترهاسحاقجهانگیری.jpg

به گزارش حوزه دولت گروه سیاسی خبرگزاری آنا از پایگاه اطلاع رسانی دولت، اسحاق جهانگيری در جلسه شورای عالی آب بر ضرورت اجرای پروژه‌های مرتبط با ارتقای كيفيت آب شرب تأكيد كرد، گفت: پايش و مديريت كيفيت آب و تلاش برای ارتقای كيفی منابع آبی امری ضروری است، چرا كه مردم با اطمينان از عملكرد دولت و وزارت نيرو، نسبت به كيفيت آب شرب آسوده خاطر هستند. 


وی با اشاره به برنامه‌ريزی و اقدامات وزارت نيرو برای مديريت تأمين آب شرب در تابستان سال جاری، تصريح كرد: تأمين آب شرب در تابستان امسال كار سختی بود كه خوشبختانه با برنامه‌ريزی دقيق وزارت نيرو مشكل جدی در كشور به‌وجود نيامد و اميدوارم با برنامه‌ريزی اين وزارتخانه كه برای سه سال آينده انجام شده، در تابستان سال‌های آينده نيز مشكلی در تأمين آب شرب نداشته باشيم. 


معاون اول رئیس‌جمهور با تأكيد بر اهميت مديريت مصرف آب از رسانه‌ها و به خصوص صدا و سيما خواست با آگاهی بخشی به جامعه، مردم را به مشاركت در مديريت مصرف ترغيب و تشويق كنند؛ زيرا با وجود بارندگی‌های خوب اخير همچنان بايد به مديريت مصرف دقت نظر داشته باشيم و نبايد تصور شود كه كشور از تنش آبی عبور كرده است. 


وی همچنين ضرورت توجه ويژه برای تأمين آب شرب مناسب در شهرهای بزرگ و پرجمعيت كشور نظير اهواز، مشهد، اصفهان، شيراز و كرمان كه با مشكل مواجه هستند را مورد تأكيد قرار داد و گفت: تأمين آب شرب اين گونه شهرها بايد در اولويت قرار گيرد و بايد راهكارهای اطمينان بخشی برای حل و فصل مشكلات تأمين آب شرب اين مناطق تهيه شود.


انتهای پیام/4082/


انتهای پیام/

ارسال نظر
نظرات بینندگان ۰ نظر
فرشید احدی
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۶
۰
تصور که خیر اصلا با این مدیریت ضعیف به ذهن هم خطور نمیکند
سالار فرامکی
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۷
۰
کشور ما در حوزه آبی در خطر است خصوصا در حوزه مدیریت این حوزه دارای مشکلات عدیده است
هلدینگ شایسته