دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
12 آذر 1397 - 13:42
دبیر کل سازمان ملل:

یک میلیارد انسان معلول در جهان زندگی می‌کنند

دبیر کل سازمان ملل متحد در پیامی اعلام کرد که یک میلیارد انسان معلول در جهان زندگی می‌کنند.
کد خبر : 330958

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از تارنمای مرکز اطلاع‌رسانی سازمان ملل متحد، آنتونیو گوترش به مناسبت روز بین‌المللی افراد دارای معلولیت (سه دسامبر برابر با 12 آذر) در پیامی خواستار همکاری برای ساخت جهانی مشحون از عدالت برای همه انسان‌ها شد.


وی گفت: بیش از یک میلیارد انسان در جهان با گونه‌هایی از معلولیت زندگی می‌کنند. در بسیاری از جوامع، زندگی افراد دارای معلولیت معمولاً به قطع ارتباط، انزوا و رویارویی با تبعیض منتهی می‌شود.


دبیر کل سازمان ملل متحد افزود: دستور کار 2030 برای توسعه پایدار، بر اساس پیمان خود مبنی بر اینکه هیچ‌کس نادیده انگاشته نشود، تعهد برای کاهش نابرابری و ارتقای فراگیری اجتماعی، سیاست و اقتصاد برای همگان ازجمله افراد دارای معلولیت  را مطرح می‌کند. این دستور کار شامل تحقق کنوانسیون سازمان ملل متحد درباره حقوق افراد دارای معلولیت در همه زمینه‌ها و همه کشورها و همچنین گنجاندن مشارکت افراد دارای معلولیت در دستور کار و سیاست‌های ملی کشورها می‌گردد.


آنتونیو گوترش ادامه داد: امروز، سازمان ملل متحد گزارش مهم «2018 ملل متحد درباره معلولیت و توسعه» را به‌منظور تحقق آرمان‌های توسعه پایدار برای افراد دارای معلولیت را با همکاری این گروه منتشر می‌کند. این گزارش نشان می‌دهد که افراد دارای معلولیت در بیشتر آرمان‌های توسعه پایدار در محرومیت به سر برده ولی درعین‌حال، افزایش تعداد اقدامات مطلوبی که می‌توانند جامعه‌ای فراگیرتر را ایجاد کرده که در آن افراد دارای معلولیت نیز بتوانند به‌صورت مستقل زندگی کنند را مورد تأکید قرار می‌دهد.


وی تأکید کرد: در این روز بین‌المللی اجازه دهید تعهد خود را در همکاری با یکدیگر برای جهانی بهتر، فراگیر، منصفانه و پایدار برای همه تجدید کنیم؛ جهانی که در آن حقوق افراد دارای معلولیت به‌گونه‌ای کامل محقق شود.


انتهای پیام/4093/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته