دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
24 مهر 1397 - 10:32
دبیر کل سازمان ملل متحد:

820 میلیون نفر در جهان گرسنه هستند

دبیر کل سازمان ملل متحد به مناسبت روز جهانی غذا خاطرنشان کرد که 820 میلیون نفر در جهان مشکل گرسنگی و عدم دسترسی به مواد غذایی دارند.
کد خبر : 318399

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از وب‌سایت مرکز اطلاعات سازمان ملل متحد، آنتونیو گوترش به مناسبت روز جهانی غذا (16 اکتبر برابر با 24 مهر) خواستار ایجاد جهانی شد که در آن هر فرد به غذای سالم و مغذی دسترسی داشته باشد.


در این پیام آمده است: «در جهان سرشار از نعمت ما، ازهر 9 نفر، یکی به غذای کافی دسترسی ندارد. این میزان در حدود 820 میلیون نفر می‌شود که بیشتر آنان را زنان تشکیل می‌دهند.»


آنتونیو گوترش ادامه داده است: «حدود 155 میلیون کودک دچار سوءتغذیه شدید هستند و بازماندگی از رشد در آن‌ها عامل تهدید کنده به‌حساب می‌آید.»


وی اضافه کرد: «گرسنگی عامل تقریباً نیمی از مرگ‌ومیرهای کودکان در سرتاسر جهان بوده و این موضوع غیرقابل‌تحمل است.»


دبیر کل سازمان ملل متحد تصریح کرد: «از بین بردن گرسنگی تنها با اتحاد ممکن می‌شود، پس در روز جهانی غذا باید متعهد شویم که جهانی عاری از گرسنگی بسازیم، جهانی که در آن هر فردی به غذای سالم دسترسی داشته باشد.»


آنتونیو گوترش در خاتمه خطاب به کشورها، انجمن‌ها، سازمان‌ها و همه اشخاصی که می‌توانند به ساخت جهانی بدون گرسنگی کمک کنند گفت: «هرکدام از ما باید نقش خودمان را در راه رسیدن به سیستم‌های غذایی پایدار و تعهدمان برای حمایت از حق اساسی هر فرد برای دستیابی به غذا را انجام دهیم.»


انتهای پیام/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته