دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
12 آذر 1397 - 05:17
یک مسئول گردشگری خبرداد:

بررسی 70 طرح بوم‌گردی در استان اردبیل

معاون سرمایه‌گذاری اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: 70 طرح بوم‌گردی در روستاهای استان اردبیل تا پایان سال مورد بررسی قرار می‌گیرد.
کد خبر : 330829
کزج.jpg

ناصر محمودی در گفتگو با خبرنگار حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، گفت: بسیاری از شهرستان‌های استان اردبیل ظرفیت بالایی برای جذب گردشگر دارند و به همین دلیل تقاضای تشکیل نزدیک به 70 طرح اقامت بوم‌گردی در این استان به اداره کل استان واصل شده است.


وی با اشاره به اینکه تبدیل خانه‌های روستایی به واحدهای بوم‌گردی باید شرایط ویژه‌ای داشته باشد، ادامه داد: اگر کسی بخواهد خانه مسکونی روستایی احداث و آن را به اقامتگاه بوم‌گردی تبدیل کند مانعی ندارد؛ اما مهم در این شرایط این است که این خانه معماری تاریخی و بومی منطقه را داشته باشد.


معاون سرمایه‌گذاری اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اردبیل در ادامه افزود: سازمان میراث فرهنگی به افرادی که قصد افتتاح خانه بوم‌گردی را دارند نیز تسهیلات می‌دهد اما این وام تنها به افرادی تعلق می‌گیرد که یک خانه بوم‌گردی احداث کنند، نه اینکه خانه روستایی را به واحد بومگردی تبدیل کنند.


وی با اشاره به اینکه 80 درصد هزینه واحد احداثی به صورت وام به متقاضیان پرداخت می‌شود، ادامه داد:‌ این وام‌ها 4 درصد است و پرداخت آن شرایط سختی ندارد.


انتهای پیام/4087/خ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته