دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
11 آذر 1397 - 16:27
رئیس دانشگاه آزاد کرمان:

دانشگاه آزاد اسلامی از مهم‌ترین دستاوردهای انقلاب است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمان، دانشگاه آزاد اسلامی را از مهم‌ترین دستاوردهای انقلاب دانست.
کد خبر : 330786
IMG_9005.JPG

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از کرمان، جلسه هماهنگی برگزاری همایش و نمایشگاه دستاوردهای 40 ساله انقلاب اسلامی ظهر امروز با حضور معاونان فرهنگی دانشگاه‌های شهر کرمان در دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمان برگزار شد.


حمدالله منظری‌توکلی در این جلسه گفت: آشکارسازی پیشرفت‌های علمی کشور بعد از انقلاب اسلامی یکی از اصلی‌ترین آرمان‌های دانشگاهیان محسوب می‌شود؛ چراکه نسل جوان باید بدانند که در دوران ستم‌شاهی از چه جایگاه پایینی در منطقه و دنیا برخوردار بودیم.


وی افزود: دهه فجر و ایام‌الله پیروزی انقلاب اسلامی بی‌شک بهترین فرصت برای معرفی دستاوردهای علمی کشور به همه مردم جهان است.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمان با تأکید بر این موضوع که اصل اسلام بر مبنای علم و دانش استوار شده است، تصریح کرد: بزرگ‌ترین معجزه پیامبران قرآن کریم است که توسط پیامبر مکرم اسلام به بشریت اهداشده و مکتوب بودن معجزه اسلام نشان از توجه زیاد این دین الهی به مقوله علم‌آموزی است.


عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: درحالی‌که قبل از پیروزی انقلاب اسلامی بیش از 70 درصد جمعیت کشور دچار بی‌سوادی بودند؛ اما اکنون نزدیک به همه افراد جامعه از سواد و تحصیل بهره‌مند شده‌اند.


منظری‌توکلی دانشگاه آزاد اسلامی را یکی از بزرگ‌ترین دستاوردهای علمی و آموزشی انقلاب دانست و خاطرنشان کرد: در دوران ستم‌شاهی تعداد محافل و اماکن علمی و آموزشی به‌شدت کم بود؛ اما بعد از انقلاب و با راه‌اندازی دانشگاه آزاد اسلامی زمینه تحصیل همگانی برای همه آحاد جامعه مهیا شد.


دبیر هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمان اظهار کرد: تأکیدات مکرر مقام معظم رهبری مبنی بر تسریع رشد پیشرفت علمی کشور و توجه ایشان به نسل جوان و دانشجویان نشان‌دهنده اهمیت جایگاه علم و دانش در بین مسئولین رده‌بالای جمهوری اسلامی است.


وی افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی در بیشتر موارد، برنامه‌های اصلی نظام را مبتنی بر پیشرفت‌های علمی کشور طرح‌ریزی می‌کنند و در این زمینه دانشگاه آزاد اسلامی به‌عنوان دانشگاه ولایتمدار وظیفه اصلی خود را تبعیت از فرمایش‌های ایشان می‌داند.


به گزارش آنا، همایش و نمایشگاه دستاوردهای علمی 40 ساله انقلاب اسلامی در روز 29 بهمن‌ماه توسط دانشگاه‌های شهر کرمان و با حضور سخنرانان مطرح کشوری توسط دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمان برگزار خواهد شد.


انتهای پیام/4062/خ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته