دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
10 آذر 1397 - 14:40
جوانمرد خبر داد:

رویدادهای ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی به‌مناسبت روز دانشجو

مدیر کل تربیت‌بدنی دانشگاه آزاد اسلامی از برگزاری سه رویداد ورزشی این دانشگاه به مناسبت فرارسیدن روز دانشجو خبرداد.
کد خبر : 330357

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، کمال جوانمرد از برگزاری سه رویداد ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی به مناسبت فرارسیدن روز دانشجو خبر داد و اظهار کرد: دانشجویان در روز 16آذر 1332 پرچم مبارزه با استکبار را برافراشته‌اند و نفرت خود را از استکبار اعلام کرده‌اند؛ به همین مناسبت در  واحدهای دانشگاه آزاد، سه رویداد ورزشی شامل مسابقات هندبال، مسابقات بسکتبال دسته دو و کویرنوردی ویژه برادران برگزار می‌شود.


وی افزود: همایش کویرنوردی در کلوت‌های شهداد کرمان برگزاری می‌شود که تاکنون 400 نفر از دانشگاهیان در این رویداد ورزشی شرکت کرده‌اند. این رویداد ورزشی باهدف بزرگداشت روز دانشجو و کمک به ثبت جهانی این منطقه برگزار می‌شود.


مدیر کل تربیت‌بدنی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: دانشگاه آزاد اسلامی همواره کمک زیادی در این راستا داشته و  تلاش می‌کند تا جاذبه‌ها و آثار واجد شرایط ایران بر اساس ویژگی‌ها در فهرست‌های آثار میراث جهانی یونسکو داشته است.


گفتنی است کلوت‌ها، کوه‌های شن کویری هستند که بر اثر فرسایش طبیعی و بادها در کویر شهداد ایجاد شده و این منطقه را به یکی از قطب‌های گردشگری تبدیل کرده است.


لازم به ذکر است گندم بریان، دشتی با 71 درجه سانتی‌گراد از گرمترین نقاط جهان است؛ یافته‌های ناسا نیز این موضوع را تأیید می‌کند. صحرای کالیفرنیا، نوادا و الجزیره با حداکثر حرارت، 58 درجه سانتی‌گراد به‌عنوان گرم‌ترین نقاط جهان محسوب می‌شوند.  


انتهای پیام/4084/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته