دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
11 آذر 1397 - 10:42
وزیر دفاع آمریکا:

روسیه در انتخابات اخیر کنگره دخالت کرده است

وزیر دفاع آمریکا از دخالت روسیه در انتخابات میان‌دوره‌ای کنگره این کشور خبر داد.
کد خبر : 330596

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از هیل، درحالی‌که یک ماه از انتخابات میان‌دوره‌ای آمریکا می‌گذرد «جیمز متیس» ادعا کرد که روسیه در این انتخابات دخالت داشته است.


این اولین باری است که یک مقام بلندپایه دولت آمریکا دخالت روسیه را در انتخابات آمریکا تأیید می‌کند.


حزب جمهوری‌خواه در این انتخابات اخیر کنگره، اکثریت مجلس نمایندگان را بعد از هشت سال از دست داد و این به جایگاه دونالد ترامپ در کنترل کاخ سفید لطمه جدی وارد کرده است.


متیس در سخنرانی خود در کتابخانه «رونالد ریگان» درباره رابطه روسیه و دولت ترامپ گفت: «باید بگویم که رابطه میان دو کشور بدتر شده است، آن‌ها تلاش کردند که در انتخابات ماه گذشته دخالت کنند. ما همیشه شاهد این قبیل تلاش‌ها بوده‌ایم.»


وی ادامه داد: «دولت ترامپ و دیگر متحدان ناتو بارها و بارها به روسیه به دلیل اقدامات غیر دمکراتیک فشار آورده‌اند اما تاکنون هیچ فایده‌ای نداشته است.»


وزیر دفاع آمریکا افزود: «ولادیمیر پوتین کاملاً بر این امور آگاهی دارد ولی این موضوع را نمی‌داند که اقداماتش سبب فشار علیه مردم روسیه خواهد شد.»


متیس تصریح کرد: «ما با کسی برخورد داریم که به‌هیچ‌وجه قابل‌اعتماد نیست.»


این سخنان در حالی مطرح می‌شود که هفته گذشته دونالد ترامپ دیدار خود با ولادیمیر پوتین را بر سر افزایش سطح تنش در شبه‌جزیره کریمه در حاشیه نشست سران گروه 20 در آرژانتین لغو کرد.


یک مقام رسمی دولت روسیه علت لغو این دیدار را مشکلاتی درون مدیریت کاخ سفید اعلام کرد که اصلاً ربطی به موضوع تنش میان روسیه و اوکراین نداشته است.


لغو دیدار رؤسای جمهور آمریکا و روسیه تنها یک روز پس‌ازآن اتفاق افتاد که «مایکل کوهن»، وکیل سابق ترامپ به دروغ‌گویی درباره روابط اقتصادی ترامپ و روسیه محکوم شد. این موضوع باعث افزایش انتقادات به رئیس‌جمهور آمریکا شده است و برخی از احتمال بررسی‌های بیشتر درباره ارتباط ترامپ با روسیه و برکناری وی صحبت می‌کنند.


با پیروزی دموکرات‌ها در مجلس نمایندگان آمریکا، این حزب خواهد توانست علیه نقش احتمالی روسیه در پیروزی ترامپ تحقیقات گسترده‌ای را برنامه‌ریزی کرده و حتی وی را استیضاح کند.


در حال حاضر بازرس مولر درباره ارتباط احتمالی کمپین انتخاباتی دونالد ترامپ با روسیه در جریان انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا که منجر به پیروزی ترامپ شد تحقیق می‌کند.


انتهای پیام/4106/4093/


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب