دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
11 آذر 1397 - 03:22
دانستنی‌های انتظامی؛

جریمه عبور از چراغ قرمز چقدر است

طبق اعلام پلیس راهور ناجا جریمه عبور از چراغ قرمز در کلانشهرها 200 هزار تومان، سایر شهرها 180 هزار تومان و در روستاها 100 هزار تومان است.
کد خبر : 330407
64.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه انتظامی گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، عبور از چراغ قرمز در تمام کشورهای جهان جرم محسوب شده چرا که این اتفاق علاوه بر برهم زدن نظم خیابان‌ها می‌تواند منجر به تصادفات بعضاً جبران‌ناپذیری شود؛ در کشور ما نیز متأسفانه برخی از افراد بدون توجه به علائم رانندگی به حرکت خود در خیابان‌ها می‌پردازند که این اتفاق جزء چند جرائم برتر رانندگی محسوب می‌شود.


بر اساس این گزارش، طبق اعلام پلیس راهنمایی‌و‌رانندگی ناجا جریمه عبور از چراغ قرمز در کلانشهرها و شهرهای تجاری 200 هزار تومان، در سایر شهرها 180 هزار تومان و در روستاها 100 هزار تومان است.


بر همین اساس، آگاه کردن مردم از قوانین راهنمایی‌و‌رانندگی، فرهنگ‌سازی و افزایش جریمه سه عامل تأثیرگذار در کاهش جرائم رانندگی در جامعه است.


انتهای پیام/4110/


انتهای پیام/

ارسال نظر
نظرات بینندگان ۰ نظر
زهره طیبی
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۱۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۰:۱۶
۰
من یک دقیقه مانده بود چراغ قرمز بشه رفتم ولی خیلی بی انصافی دویست هزار تومن
زهره طیبی
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۱۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۰:۱۷
۰
من یک دقیقه مانده بود چراغ قرمز بشه رفتم ولی خیلی بی انصافی دویست هزار تومن
رامین
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۱۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۲:۱۲
۰
خوب این پول ها که کم هم نیست چی میشه خرج جاده ها یا تابلوها که فک نکنم ۱۰ درصدم خرج کنن اینطوری هر ماشین تو خیابون یه قلکه برا دولت خدمتگزار
مظلوم
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۱
۰
با این مشکلاتی که برای مردم به وجود آوردید چرا جریمه چراغ قرمز باید ۲۰۰ هزار تومان باشه؟ رد شدن از چراغ قرمز ناشی از مشکلات اقتصادی و روزمره است که نتیجه عملکرد افتضاح مسوولان است در نتیجه این مشکلات راننده یک لحظه حواس پرتی و غفلت از چراغ قرمز رد می شود! آیا یک چنین جریمه سنگینی باید داشته باشد؟ مردم مثل شما ثروتمند نیستند که توان پرداخت جریمه سنگینی را داشته باشند. از خدا نمی ترسید که... لعنت خدا بر ظالمان
حسین احمدی
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۲۰ دی ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۱
۰
من یه چراغ قرمز رو متوجه اش نشدم رد کردم 200هزار جریمه کرد 6نمره منفی تازه به زور تا مدارک گرفتم نزاشتم ماشین ببره پارکینک ..
هلدینگ شایسته