دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
عزیزآبادی:

نخبگان ایرانی خارج از کشور در واحد علوم و تحقیقات جذب می‌شوند

معاون پژوهش و فناوری واحد علوم و تحقیقات گفت: نخبگان ایرانی خارج از کشور به‌منظور بهره‌گیری از تجربیات و توانمندی‌های پژوهشی آنان جذب این واحد می‌شوند.
کد خبر : 330394
عزیزآبادی.jpg

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، فاطمه عزیزآبادی‌ فراهانی معاون پژوهش و فناوری واحد علوم و تحقیقات با اشاره به برنامه‌های هفته پژوهش در این واحد گفت: نمایشگاهی با عنوان جدیدترین دستاوردهای پژوهش و فناوری با همکاری شرکت‌های دانش‌بنیان و مراکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی برپا می‌شود که غرفه دستاوردهای پژوهشی و فناوری واحد علوم و تحقیقات نیز هماهنگ با این نمایشگاه افتتاح خواهد شد.


وی افزود: رویدادی استارت‌آپی در عرصه بازی و اپلیکیشن‌های موبایلی با مشارکت شرکت پردیس همراه اول کیش، به مناسبت هفته پژوهش در واحد علوم و تحقیقات اجرا می‌شود. در این رویداد علاوه بر کار گروهی و آموزشی، کارگاه‌هایی با موضوعات آشنایی با بوم مدل کسب‌وکار، تیم سازی، اعتبارسنجی مسئله و کمیته محصول پذیرفتنی و نحوه ارائه به سرمایه‌گذار برگزار خواهد شد.


عزیزآبادی با بیان اینکه مأموریت‌گرا کردن و ساماندهی فعالیت‌های پژوهشی و درآمدزایی مراکز تحقیقاتی از مهم‌ترین برنامه‌های معاونت پژوهشی واحد علوم و تحقیقات است، افزود: گفت: سعی می‌کنیم با حمایت و توسعه فعالیت‌های مراکز تحقیقاتی واحد علوم و تحقیقات، شرایطی فراهم شود تا این مراکز بتوانند در جذب و اجرای پروژه‌های برون‌دانشگاهی با بهره‌گیری از توان علمی و تجربیات اعضای مرکز به‌صورت انفرادی و یا گروهی با رویکرد مسئله‌محوری تلاش کرده و در جهت حل مسائل و مشکلات کشور کارنامه قابل قبولی از خود ارائه دهند.


معاون پژوهش و فناوری واحد علوم و تحقیقات ادامه داد: جذب دانشمندان و نخبگان ایرانی خارج از کشور در قالب قرارداد میان واحد علوم و تحقیقات و بنیاد ملی نخبگان و بهره‌گیری از تجربیات و توانمندی‌های پژوهشی این نخبگان و همکاری آنان با مراکز تحقیقاتی این واحد مورد پیگیری ویژه قرار دارد.


به گفته عزیزآبادی، بسیاری از صنایع و واحدهای تولیدی و خدماتی کشور درگیر مشکلات و نقایصی در فرآیند تولید محصولات و ارائه خدمات هستند که با شناسایی و مرتفع کردن آن‌ها از طریق پژوهش‌های کاربردی در قالب پایان‌نامه‌ها و رساله‌های دانشجویی و یا پروژه‌های تحقیقاتی، می‌توان گام بزرگی در جهت حمایت از تولید کالای ایرانی برداشت.


انتهای پیام/4060/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته