دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

دامداران با گران شدن شیر مخالف‌اند

در حالی که برخی اخبار از تلاش فعالان حوزه تولید شیر برای گران کردن این کالای اساسی حکایت دارد، مدیرعامل اتحادیه شرکت‌های تعاونی دامداران کشور این کار را به نفع هیچ کس نمی‌داند.
کد خبر : 33034

سعید سلطانی سروستانی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اقتصادی آنا با بیان اینکه قانون نحوه تعیین قیمت شیر خام را مشخص کرده است، گفت: ما اعتقاد داریم درباره تعیین قیمت شیر باید طوری تصمیم‌گیری شود که تولید‌کننده و مصرف‌کننده از آن ضرر نکنند.


وی افزود: ما اعتقادی به گران کردن شیر نداریم، چون در هر افزایش قیمت، مصرف‌کننده واکنش منفی به آن نشان می‌دهد. این واکنش هم بر روی میزان خرید شیر از دامداران به صورت مستقیم تاثیر منفی می‌گذارد.


او اظهار کرد: در ماده 4 قانون هدفمند کردن یارانه‌ها برای هدفمند کردن یارانه شیر پیش‌بینی‌هایی شده و در ماده 8 آن هم بر پرداخت قسمتی از عواید حاصل از درآمد این قانون به تولیدکنندگان تاکید شده است.


سلطانی با اشاره به ماده 33 قانون افزایش بهره‌وری که در آن گفته شده است تولیدکننده می‌تواند محصولات کشاورزی را از طریق بورس عرضه کند، ادامه داد: در این روش چنانچه قیمت محصول خریداری‌شده پایین‌تر از قیمت تضمینی باشد، دولت باید مابه‌التفاوت آن را به تولیدکننده بدهد، بنابراین دولت باید برای این کار اعتبار بگذارد.


وی تاکید کرد که در چنین وضعی، دنبال کردن مباحثی درباره گران کردن شیر کار غلطی است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب