دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
کارشناس رسانه مطرح کرد:

جای خالی نمایشگاه مطبوعات چگونه پر می‌شود

مدیرکل دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌های وزارت ارشاد اسلامی گفت: با صرف یک‌دهم هزینه یک نمایشگاه در فضای مجازی می‌توان پیام خود را به مخاطبان ارسال کرد.
کد خبر : 330106
Large.jpg

حمید ضیائی‌پرور در گفتگو با خبرنگار حوزه رسانه گروه اجتماعی خبرگزاری آنا در خصوص روند برگزاری نمایشگا‌ه‌ها در دنیا اظهار کرد: روند برگزاری نمایشگاه‌ها به‌طور کلی در دنیا و در همه زمینه‌ها چه صنعت خودرو، کالا و چه فناوری اطلاعات رو به افول است.


وی با بیان این‌که ما در دنیا کارشناسانی داریم که از نمایشگاه‌های بین‌المللی بازدید می‌کنند، افزود: بازخورهای آن‌ها بیانگر افول در این زمینه است و تسهیل انتشار اطلاعات در فضای مجازی و رسانه‌های الکترونیک و دیجیتال مهمترین دلیل آن به‌شمار می‌رود. 


مدیرکل دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: در گذشته شما برای برقراری ارتباط با مخاطب خاص خود چند صد میلیون تومان یا چند ده هزار دلار هزینه می‌کردید تا در یک زمان فشرده و در یک فضای فیزیکی محصول خود را عرضه کنید ولی امروز راه ساده‌تری وجود دارد، شما با صرف یک‌دهم آن‌ هزینه در قالب فضای‌مجازی و شبکه‌های اطلاع‌رسانی تولید محتوا می‌کنید و پیام خود را منتقل کرده و همان نتیجه را دریافت می‌کنید.


ضیائی‌پرور گفت: جز معدودی از نمایشگاه‌های اختصاصی که پیشینه زیادی دارند و یا نوع تکنولوژی آن طوری است که باید در یک فضای واقعی عرضه شود، بقیه نمایشگاه‌ها در دنیا رو به افول هست و در ایران هم تمام نمایشگاه‌هایی که در حال برگزاری است سال به سال کم‌رونق‌تر می‌شود.


انتهای پیام/4105/
 


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته