دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
08 آذر 1397 - 15:41
رئیس دانشگاه آزاد قم:

کرسی ترویجی زمینه‌ساز پژوهش‌های بیشتر در دانشگاه آزاد اسلامی است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی قم گفت: کرسی ترویجی در دانشگاه‌ها زمینه‌ساز پژوهش‌های بیشتر و به دست آوردن راهکارهای عملیاتی برای قوام بیشتر نظریه‌پردازی می‌شود.
کد خبر : 330004
دکتر فضل الهی .JPG

سیف‌الله فضل‌اللهی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان قم در گفتگو با خبرنگار آنا در قم با اشاره به اهداف برگزاری کرسی‌های نظریه‌پردازی اظهار کرد: هدف اصلی ما در برگزاری این کرسی‌ها این است که بگوییم چرا به‌رغم اینکه ما در فرهنگ و تمدن اسلامی در حال زندگی هستیم و در این فرهنگ علم و علم‌آموزی بارها در قرآن و کتاب‌های اصلی ما و منابع ما ذکر شده است و به‌عنوان یک جامعه دانایی محور از آن یادشده و از طرفی باوجود این همه سبقه علمی که در اسلام  است و  از همه تمدن‌ها پیش افتاده بودیم، چرا اکنون عقب‌افتاده‌ایم و چرا نباید برگردیم دوباره به شکوفایی تمدن اسلامی.


فضل‌اللهی افزود: این شکوفایی تمدن اسلامی قابل تحقق است چون هم بنیادهای فکری و تمدنی آن وجود دارد و هم زمینه‌های علمی آن را داریم زیرا اسلام یک دین فرهنگی است و فرهنگ اسلام بهترین تدبیر برای تغییر، فرهنگ‌سازی است.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی قم تأکید کرد: اعتقاد بر این است هر جامعه‌ای که بتواند نظریه‌پردازان بیشتری داشته باشد و نظریه‌های بیشتری ارائه دهد یقیناً راهنمای عمل برای حل مسائل آن جامعه بیشتر هست.


وی گفت: برگزاری نخستین کرسی ترویجی با موضوع موانع و اولویت‌های نظریه‌پردازی در دانشگاه‌ها زمینه‌ساز پژوهش‌های بیشتر و برچیدن آن موانع، به دست آوردن راهکارهای عملیاتی برای دوام و قوام این پدیده در دانشگاه آزاد اسلامی است.


 فضل‌اللهی اظهار کرد: تولید علم و نظریه‌پردازی و ماهیت تحقیق در دانشگاه‌ها بزرگ‌ترین سرمایه‌ای هست که کشور می‌تواند از آن استفاده کند اما به نظر می‌رسد به غیر از مسائل اداری، مدیریتی، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی، مهم‌ترین مانع که در برگزاری این کرسی‌ها دیده می‌شود، موانع فرهنگی است که وجود دارد.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی قم گفت: ما هنوز گاهی اوقات به خودباوری کامل نرسیده‌ایم و احساس می‌کنیم هنوز باید مصرف‌کننده موادی باشیم که دیگران به ما ارائه می‌دهند این مصرف‌گرایی در متون درسی ما هم حتی دیده می‌شود.


وی گفت: برگزاری این کرسی زمینه‌سازی و بسترسازی تحقق آرمانی است که در دانشگاه آزاد اسلامی باید شکل بگیرد.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی قم بیان کرد: امیدواریم برگزاری این کرسی ترویجی در دانشگاه آزاد اسلامی قم سرمنشأ چالش‌های بعدی برای آکادمیک شدن دانشگاه آزاد اسلامی و اینکه محیطمان زمینه‌ای بشود برای کار علمی و بستری باشد برای خدمت به جامعه و حل مشکلات اجتماعی.


به گزارش آنا، نخستین کرسی ترویجی با موضوع موانع و اولویت‌های نظریه‌پردازی در دانشگاه‌ها به صاحب‌نظری سیف‌الله فضل‌اللهی و نقد جعفر رحمانی و اجرای حیدرعلی جهانبخشی در دانشگاه آزاد اسلامی استان قم برگزار شد.


انتهای پیام/4062


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته