دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
با همکاری اتحادیه اروپا؛

کنفرانس پژوهش در زمینه در دانشگاه اصفهان برگزار شد

کنفرانس بین‌المللی پژوهش در زمینه مهاجرت، چالش‌ها و تشریح راه‌حل‌ها با همکاری اتحادیه اروپا و با حضور سفیر اتریش در ایران در دانشگاه اصفهان برگزار شد.
کد خبر : 329645
1543382253-esfahan1.jpg

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از دانشگاه اصفهان، هوشنگ طالبی رئیس دانشگاه اصفهان با تأکید بر گسترش دیپلماسی قوی علمی در این دانشگاه اظهار کرد: دانشگاه اصفهان به عنوان یکی از ۱۳ دانشگاه برتر ایران، آمادگی تعامل با دانشگاه‌های برتر دنیا را دارد.


وی به معرفی رشته‌های تحصیلی این دانشگاه پرداخت و افزود: دانشگاه اصفهان یکی از دانشگاه‌هایی است که در رشته‌های علوم پایه، فنی و مهندسی و علوم انسانی دانشجویان ممتازی را به دنیا معرفی کرده است.


طالبی استحکام و گسترش دیپلماسی سیاسی را مبتنی بر تعامل علمی دانشگاه‌های دنیا دانست و گفت: دانشگاه اصفهان پتانسیل لازم به لحاظ برقراری دیپلماسی علمی پایدار با دیگر مراکز آموزش عالی دنیا را دارد.


وی پدیده مهاجرت را از ابعاد مختلف قابل بررسی دانست و تصریح کرد: ایران جایگاه خوبی در زمینه ارائه خدمات به مهاجران دارد و می‌تواند تجارب خود را با اتحادیه اروپا و در راستای جلوگیری از مهاجرت غیرقانونی به اشتراک بگذارد.


رئیس دانشگاه اصفهان با اشاره به حضور سفیر اتریش و تعدادی از مسئولان و کارشناسان اتحادیه اروپا در این رویداد خاطرنشان کرد: امید است برگزاری این کنفرانس، زمینه‌ساز اجرای طرح‌های مشترک پژوهشی بین دانشگاه‌ها و مراکز علمی ایران با اتحادیه اروپا درخصوص مهاجرت باشد.


سفیر اتریش در تهران نیز ضمن تشریح چالش‌های مهاجرتی میان ایران و اتحادیه اروپا، هدف از برگزاری این همایش را به اشتراک‌گذاری تجربه‌ها، تعریف و اجرای طرح‌های تحقیقاتی مشترک و تجزیه و تحلیل داده‌ها دانست.


اشتفان شولتز رسیدن به سیاست‌گذاری مشترک در مورد مهاجرت را از اهداف این کنفرانس عنوان کرد و گفت: در دیدارهای سال گذشته محمدجواد ظریف و فدریکا موگرینی، ۱۶ محور برای همکاری‌های مشترک بین ایران و اتحادیه اروپا مورد ارزیابی قرار گرفت که یکی از آن‌ها مسئله مهاجرت بود.


شولتز برگزاری این همایش را سرآغازی برای همکاری‌های مشترک درباره محورهای مذکور دانست و بر استحکام و استمرار آن تاکید کرد.


سفیر اتریش در تهران خاطرنشان کرد: ایران از سال ۲۰۱۲ به دو طرح تحقیقاتی اروپا با نام‌های افق ۲۰۲۰ و اراسموس پلاس وارد شده است که کنفرانس امروز در راستای طرح افق ۲۰۲۰ برگزار شده است.


وی کنفرانس مهاجرت را یک رویداد علمی مهم دانست و افزود: طرح‌های پژوهشی ارائه شده در این رویداد، چند روز آینده در اتحادیه اروپا بررسی و مسائلی مانند چالش‌ها، فرصت‌ها و راه حل‌های اساسی درباره مهاجرت‌های قانونی و غیرقانونی، شبکه‌سازی در ابعاد مختلف و تبادلات بین‌المللی مورد بررسی قرار می‌گیرد.


سید کمیل طیبی مدیر دفتر همکاری‌های علمی بین‌المللی دانشگاه اصفهان نیز در این کنفرانس اظهار کرد: این کنفرانس با همکاری اتحادیه اروپا، در قالب طرح افق ۲۰۲۰، برنامه کاری برای تحقیق و نوآوری (HORIZON ۲۰۲۰) و با توجه به اهمیت موضوع مهاجرت برگزار می‌شود.


وی افزود: اتحادیه اروپا برنامه افق ۲۰۲۰ را با هدف ارتقای سطح علمی و توسعه فناوری در قالب طرحی ۶ ساله از سال ۲۰۱۴ تا ۲۰۲۰ میلادی در دست اجرا دارد که بیش از ۸۰ میلیارد یورو برای آن در نظر گرفته شده است و بر سه موضوع اولویت‌دار تمرکز دارد که شامل تولید علم بسیار عالی به منظور تقویت سطح جهانی تعالی علمی اتحادیه و پژوهش اتحادیه و سیستم نوآوری رقابتی‌تر، پرورش رهبری صنعتی برای سرعت بخشیدن به توسعه فناوری برای حمایت از کسب و کار و نوآوری و مقابله با چالش‌های اجتماعی و پوشش حمایتی فعالیت‌های زنجیره‌ای از مرحله پژوهش تا تولید و تجارت است.


همچنین در این کنفرانس بین‌المللی بیش از ۲۰ مقاله در زمینه مهاجرت، چالش‌ها و تشریح راه حل‌ها، ارائه و مورد ارزیابی قرار گرفت.


انتهای پیام/4060/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب