دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
22 مرداد 1394 - 13:46

اعضای کمیسیون ویژه رسیدگی به برجام در صحن علنی انتخاب می‌شوند

انتخاب اعضای کمیسیون ویژه رسیدگی‌کننده به توافق جمهوری اسلامی ایران با کشورهای 1+5 و آثار و پیامدهای آن دستور کار هفته آتی مجلس شورای اسلامی از تاریخ 25 مرداد تا 28 مرداد ماه جاری است که انجام خواهد شد.
کد خبر : 33000

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری آنا، از جمله برنامه‌های در دستور کار هفته آتی مجلس، ادامه رسیدگی به گزارش شور دوم کمیسیون انرژی در مورد طرح حمایت از صنعت برق کشور است که انجام می‌شود.


همچنین گزارش‌های کمیسیون عمران در مورد طرح توسعه و بهینه سازی آب شرب شهری و روستایی و گزارش کمیسیون قضایی و حقوقی در مورد طرح الحاق دو تبصره به ماده 24 لایحه قانونی اصلاح قسمتی از قانون تجارت نیز ارائه خواهد شد.


ارائه گزارش کمیسیون فرهنگی در مورد طرح جامع جمعیت و تعالی خانواده، گزارش کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات در مورد طرح اصلاح بند ج ماده 178 قانون برنامه پنج ساله پنجم، گزارش کمیسیون اجتماعی در مورد طرح اصلاح بند ز ماده 44 قانون برنامه پنجم از دیگر برنامه‌هایی است که در دستور کار هفته آتی مجلس قرار دارد.


همچنین گزارش کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در مورد لایحه چگونگی تشکیل و نحوه رسیدگی هیئت‌های انضباطی نیروهای مسلح ارائه خواهد شد.


در ادامه دستور کار هفته آینده مجلس، طرح دایمی شدن قانون اصلاح قانون بیمه اجباری مسوولیت مدنی دارندگان وسایل نقلیه موتوری زمینی در مقابل شخص ثالث؛ گزارش کمیسیون اقتصادی در مورد لایحه بیمه اجباری مسوولیت مدنی دارندگان وسایل نقلیه موتوری زمینی در مقابل شخص ثالث مستند به ماده 146 آیین نامه داخلی و تبصره 1 آن بررسی خو اهد شد.


همچنین گزارش کمیسیون اقتصادی در مورد لایحه تاسیس صندوق بیمه همگانی حوادث طبیعی و گزارش کمیسیون عمران در مورد طرح جلوگیری از پرداخت خسارت تاخیر به کشتیها و گزارش کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات در مورد طرح اصلاح تبصره یک ماده 69 قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت ارائه می‌شود.


ارائه گزارش‌های کمیسیون عمران در مورد طرح الحاق یک تبصره به قانون احداث پروژه‌های عمرانی بخش راه و ترابری از طریق مشارکت بانک‌ها و سایر منابع مالی و پولی کشور و گزارش کمیسیون قضایی و حقوقی در مورد طرح جرم سیاسی نیز از دیگر برنامه‌های در دستور کار است.


سوال حسن کامران نماینده اصفهان از وزیر نیرو و سوال نادر قاضی پور نماینده ارومیه از وزیر نفت نیز از جمله دستور کارهای مجلس در جلسات علنی هفته آینده خواهد بود.


انتخاب دو نفر از اعضای کمیسیون اجتماعی به عنوان عضو شورای عالی ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت و دو نفر از نمایندگان هر استان برای عضویت در هیات حل اختلاف و رسیدگی به شکایات استان نیز در دستور کار هفته آتی مجلس است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته