دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
07 آذر 1397 - 18:03
عصر امروز انجام شد؛

تجلیل از برگزیدگان مسابقات قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی البرز

نفرات برتر مسابقات سراسری قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز در بیست و سومین دوره تجلیل شدند.
کد خبر : 329870
انس با قرآن (3).jpg

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از کرج، در مراسم باشکوهی با عنوان محفل انس با قرآن از نفرات برتر بیست و سومین دوره مسابقات قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی در کرج با اهدای لوح و هدایای نفیس تجلیل شد.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج در این مراسم با نورانی خواندن محافل قرآنی، مطالبی در خصوص انس با قرآن و میزان درک و تفسیر مفاهیم قرآنی را تشریح کرد.


محمدحسن برهانی‌فر در بخشی از سخنانش به حدیثی از امام صادق(ع) اشاره کرد که در آن قرآن شامل 4 وجه عبارات، اشارات، لطایف و حقایق قرآنی بیان می‌شود؛ اظهار کرد: عبارات قرآن برای دسترسی عامه مردم به مفاهیم قرآن است که هر فرد متناسب با شأن و درک خود از آن بهره می‌برد؛ اما اشارات قرآنی مربوط به خواص بوده و لطایف قرآنی نیز مربوط به اولیای الهی بوده و در نهایت وجه چهارم یا  حقایق قرآن مربوط به انبیا است.


وی گفت: برخی این مطلب را عنوان می‌کنند که اگر قرآن را تنها مفسران می‌فهمند، دیگر چه نیازی به خواندن قرآن توسط تمام مردم است که باید در پاسخ گفت در قرآن نکته‌های فراوانی نهفته است که فقط با تفسیر اهل فن، این وجوه پنهان آشکار می‌شود و به همین دلیل است که تفسیر اهمیت پیدا می‌کند.


 رئیس واحد کرج، کلی‌گویی را یکی از آسیب‌های مربوط به تفسیر قرآن عنوان کرد و ادامه داد: لزوم ارائه یک تفسیر شایسته، بیان مصادیق قابل فهم و قابل درک برای مردم است و نباید فقط به ذکر کلیات بسنده کرد.


برهانی‌فر، تحمیل معنا بر قرآن را خطایی دانست که گاهی اوقات صورت می‌گیرد و توصیه کرد هر کس باید معنی قرآن را بدون تعصب بر عقاید شخصی، پذیرا باشد.


معاون دانشجویی و فرهنگی واحد کرج  نیز با قدردانی از دبیر کانون قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز و سایر دست‌اندرکاران برگزاری این مسابقات به ارائه گزارشی از عملکرد این کانون پرداخت و گفت: در واحدهای استان البرز امسال بیش از هزار نفر در بیست و سومین دوره مسابقات سراسری قرآن و عترت ثبت نام کردند و در 10 رشته کتبی و 6 رشته شفاهی به رقابت پرداختند.


حسن شوندی اظهار کرد: استان البرز با یک مقام نخست در رشته ترتیل استادان خواهر، یک مقام نخست در رشته ترتیل دانشجویان، یک مقام دوم در رشته حفظ کل قرآن کریم دانشجویان و یک مقام دوم در رشته ترتیل استادان برادر این مسابقات را به پایان برد.


به گزارش آنا در این مراسم علاوه بر قدردانی از نفرات برتر مسابقات سراسری قرآن و عترت کشور در دو بخش استادان و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی که از واحدهای دانشگاهی استان البرز حائز رتبه‌های کشوری شدند، از نفرات برتر مسابقات داخلی قرآن و عترت واحد کرج نیز تجلیل شد.


انتهای پیام/4062/
 


انتهای پیام/

ارسال نظر
نظرات بینندگان ۰ نظر
کارمند
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
شنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۱
۰
به داد دانشکده دامپزشکی برسید
کارمند دامپزشکی نظرآباد
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۱
۰
این چه وضعیتیه که به خاطر کمبود امکانات و سوء مدیریت رئیس و معاون دانشکده دامپزشکی ما باید هر روز از دانشجو و استاد بایستی بد و بیرا بشنویم.
چرا افراد بی تجربه برای مدیریت انتخاب میشن
دانشجو کارورز
United States of America
سه‌شنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۷ - ۲۲:۴۰
۰
آقای برهانی فر نمیخوای وضعیت دانشکده دامپزشکی رو اصلاح کنی؟
هلدینگ شایسته