دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
کاویانی در گفتگو با آنا:

دیپلماسی دریایی فعالی برای تأمین امنیت منطقه داریم

معاون هماهنگ‌ کننده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: نداجا در حوزه دیپلماسی دریایی با هدف تأمین امنیت منطقه، فعالیت‌های گسترده‌ای انجام داده است.
کد خبر : 329766
2841360.jpg

امیر دریادار حمزه‌ علی‌‌کاویانی در گفتگو با خبرنگار حوزه دفاعی و امنیتی گروه سیاسی خبرگزاری آنا، در ارتباط با توانمندی‌های نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: امروز در زمینه ساخت تجهیزات شناوری، سطحی، زیرسطحی، موشکی، توپخانه‌ای به خودکفایی کامل رسیده‌ایم و این خودکفایی به دست دانشمندان سازمان صنایع دفاعی و بهره‌برداری از ظرفیت‌های دانشگاهی صورت گرفته است.


وی با بیان اینکه ناوهای نیروی دریایی ارتش هرکدام نسبت به نسل قبلی خود برتری دارند تصریح کرد: تجهیزات بر مبنای تهدیدها، نیاز عملیاتی و فناوری روز دنیا تولید می‌شوند، بنابراین این تجهیزات پیشرفته‌تر از گذشته هستند.


معاون هماهنگ‌کننده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: سهند که شنبه هفته آینده الحاق آن انجام می‌شود به‌طور کامل از جماران پیشرفته‌تر است و باید برای ادامه مسیر پیشرفت دفاع دریایی از تجربیات گذشته به‌خوبی استفاده کنیم و امروز در صحنه دریا کاملاً متناسب با تهدیدهایی که هست، تجهیزات خود را به نمایش می‌گذاریم.


علی‌کاویانی به موضوع دیپلماسی دفاعی اشاره کرد و گفت: در 10 سال گذشته در حوزه دیپلماسی دفاعی و دریایی فعالیت‌های گسترده‌ای را نیروی دریایی ارتش از خود نشان داده است و این نوع دیپلماسی هم‌راستا با وزارت امور خارجه کشورمان صورت می‌گیرد تا عمق‌دهی راهبردی را در این حوزه شاهد باشیم و همچنین با کشورهایی که هم‌سو با ما هستند دیپلماسی فعالی داریم تا نشان دهیم که توانایی تأمین امنیت منطقه را داریم.


انتهای پیام/4079/ن


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته