دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
06 آذر 1397 - 20:34

ایجاد شرایط مناسب برای اشتغال دانشجویان شاهد و ایثارگر

مسئول امور ایثارگران دانشگاه آزاد واحد شهر قدس گفت: انتظار می‌رود ادارات و نهادهای کشور در آینده نزدیک توسط فرزندان شهدا و ایثارگران اداره شود.
کد خبر : 329547
IMG_0113.JPG

به گزارش خبرنگاری خبرگزاری آنا از شهر قدس، به مناسبت فرارسیدن سالروز شهدای گمنام واحدشهر قدس، اداره شاهد و امور ایثارگران دانشگاه آزاد اسلامی این واحد اقدام به برگزاری جلسه هماهنگی ستاد شاهد و اولین نشست جهت برپایی مراسم یادواره شهدای گمنام در دی ماه سال جاری کرد.


در ابتدای این نشست حجت‌الاسلام ابراهیم امیری، مسئول امور ایثارگران فرمانداری شهرستان قدس با اشاره به برگزاری برنامه‌های مناسبتی  علمی و فرهنگی در زمینه رسالت عام دانشگاه که انتقال پیام دوران دفاع مقدس به دانشجویان شاهد و ایجاد رسالت خاص نسبت به مجموعه ایثارگران و استادان که در دانشگاه مشغول فعالیت می‌باشند تصریح کرد: رسالتی که نسبت به مجموعه عموم دانشجویان داریم، گشترش تعاملات نهادهای شهرستان و برپایی یادواره شهدای گمنام به منظور زنده نگه‌داشتن یاد این عزیزان است که امیدوارم با استقبال خوبی روبه‌رو شود.


 در ادامه این جلسه که با حضور مسئولان دانشگاه آزاد واحد شهرقدس و بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان برگزار شد، ابوذر هاشمی مسئول امور ایثارگران واحد، به ارائه گزارشی از عملکرد اداره شاهد واحد شهرقدس پرداخت. سپس سبحانی، مسئول امور فرهنگی بنیاد شهید استان تهران با ابراز رضایت از وضعیت دانشجویان شاهد و ایثارگر و شرایط تحصیلی این دانشجویان خواستار مشارکت فرزندان ایثارگران در حوزه‌های مختلف فعالیت‌های علمی، فرهنگی واجتماعی و ... شد. این مقام مسئول همچنین با اشاره به بهره‌برداری از افکار معتمدین دانشجو و مؤثران فرهنگی حوزه ایثارگران،  عنوان کرد انتظار می‌رود مسئولیت امور ادارات و نهادهای کشور از جمله مجموعه بنیاد شهید و امور ایثارگران در آینده نزدیک توسط فرزندان شهدا و ایثارگران اداره شود.


درجمع‌بندی این جلسه مهدی فتح الله رئیس واحدهای غرب استان تهران با اشاره به ترویج فرهنگ ایثار و شهادت به معاونان و مسئولین واحد شهرقدس تأکید نمود که موضوعات زیر را در دستور کار قراردهند.



1) ایجاد شرایط مناسب برای ورود به مرکز آموزش‌های کوتاه مدت تخصصی و کاربردی به منظور تقویت دروس و دوره‌های تخصصی دانشجویان شاهد و ایثارگر در واحد


2) ورود دانشجویان گروه شاهد و ایثارگر به مدرسه اشتغال و کارآفرینی به منظور توانمند کردن این دسته از دانشجویان و ایجاد شرایط مناسب و آسان برای ورود به بازار کسب و کار


3) ایجاد نمایشگاهی از دستاوردهای علمی و پژوهشی ویژه دانشجویان شاهد و ایثارگر که توانایی‌های علمی و پژوهشی دانشجویان این حوزه نشان داده شود.


4) برگزاری مراسم سالروز شهدای گمنام واحد شهرقدس


 همچنین برنامه‌ریزی و نحوه اجرای یادواره شهدای گمنام در دستور کار سلسله نشست‌های تخصصی این کارگروه قرار گرفت. آیین پایانی اولین نشست تخصصی مراسم برپایی یادواره شهدای گمنام دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرقدس با قرائت فرازهایی از وصیت‌نامه شهید زین‌الدین و با صلوات برمحمد و خاندان پاکش به پایان رسید.


انتهای پیام/خ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته