دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

پدر همدانی لذت زندگی را به چهار بیمار هدیه کرد

مسوول هماهنگ کننده پیوند عضو استان همدان گفت: اهدای اعضای بدن پدر همدانی لذت دوباره زندگی کردن را به چهار بیمار هدیه کرد.
کد خبر : 32949

به گزارش گروه رسانه‌های دیگر خبرگزاری آنا به نقل از ایرنا، دکتر مجید حمیدی افزود: علی اکبر بیاتی پدر 55 ساله همدانی در اثر سانحه رانندگی دچار مرگ مغزی شده بود که با رضایت خانواده اعضای بدن وی به بیماران نیازمند اهدا شد.
وی ادامه داد: قلب، کبد و دو کلیه این بیمار توانست جان چهار بیمار را نجات داده و تپشهای زندگی را در جان این افراد جاری کند.
وی اضافه کرد: این پدر همدانی اهل روستای بابان شهرستان کبودراهنگ است.


دکتر حمیدی گفت: در سه ماه گذشته خواهر وی نیز در شهرستان ساوه دچار سانحه تصادف شده بود که با رضایت خانواده اعضای بدن ایشان نیز به بیماران نیازمند اهدا شد تا برای همیشه نام این خواهر و برادر در عالم بخشندگی جاودانه باشد.
وی تصریح کرد: اهدای عضو امر نیکی است که در چند سال گذشته انسانهای زیادی را که از نارسایی اعضای بدنشان رنج می بردند دوباره به زنده بودن و نفس کشیدن امیدوار کرده است.


وی ادامه داد: هرساله بیماران زیادی در استان همدان در فهرست انتظار طولانی پیوند کلیه و سایر اعضای بدن، لحظه های بودن یا نبودن را سپری می کنند و از این نظر بیماران مرگ مغزی با اهدای عضو همیشه زنده خواهند بود.
وی اضافه کرد: همه افراد باید به اهدای عضو به عنوان یک حرکت شایسته و نشانی از درایت و رشد معنوی در جامعه نگاه کنند زیرا پیوند اعضا حرکتی ایثارگرانه است که نشان از تفکر الهی و حس انسان دوستی در وجود اولیای دم دارد.
از ابتدای سال جاری تاکنون 6 مورد اهدای عضو از بیماران مرگ مغزی در همدان انجام شده است.


انتهای پیام/

برچسب ها: پیوند عضو همدان
ارسال نظر
قالیشویی ادیب