دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
05 آذر 1397 - 17:49
تولیت آستان قدس رضوی:

فساد در جامعه اسلامی نباید لانه کند

تولیت آستان قدس رضوی گفت: در جامعه اسلامی نباید اجازه داد تا ظلم و فساد لانه کند و مشاهده می‌کنیم که بعد از 40 سال منابع کشور به خوبی توزیع می‌شوند.
کد خبر : 329148

به گزارش خبرنگار حوزه احزاب گروه سیاسی خبرگزاری آنا، حجت‌الاسلام سیدابراهیم رئیسی عصر امروز در حاشیه همایش «۴۰ سال دستاورد در سایه مقاومت» که در سی‌و‌دومین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی برگزار شد، در جمع خبرنگاران گفت: امروز وحدت و حفظ اتحاد بین مسلمانان یک فریضه برای همه مسلمانان است و هرکس غیر از وحدت سخن بگوید و بخواهد میان امت اسلامی تفرقه ایجاد کند و این اقدام چه آگاهانه و یا غیرعمد باشد در جهت راهبرد دشمن حرکت کرده است.


وی با بیان اینکه راهبرد نظام اسلامی، راهبرد وحدت است افزود: ما معتقدیم که امروز آل‌سعود تداوم نظامی استکباری در منطقه است و تا وقتی که نظام حاکم بر عربستان بخواهد در جهت اهداف آمریکایی‌ها و استکبار جهانی حرکت بکند و میان امت اسلامی تفرقه ایجاد کند و در مسأله یمن از دستان این رژیم خون بچکد و کودکان و زنان را به خاک و خون بکشاند، این تهدیدکننده نه فقط وحدت امت اسلامی بلکه تهدیدکننده خود امت اسلامی است و این امت باید با بیداری و ایستادگی، آن‌ها را به حاشیه برانند.


تولیت آستان قدس رضوی تصریح کرد: بحمدالله امروز استیصال را در آل‌سعود می‌بینیم و کاملاً‌ در مقابل مقاومت مردم یمن مستأصل شده‌ است و این استیصال فقط مختص سعودی‌ها نیست بلکه شامل حال آمریکایی‌ها در کل منطقه هم می‌شود.


رئیسی افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند که آمریکایی‌ها خواستند اما نتوانستند ولی ما خواستیم و توانستیم و دلیل توانستن ما این است که جوانان ما دو امر و دو اصل مهمی که امام خمینی (ره) فرمودند را در زندگیشان پیش‌روی خود قرار دادند که اولی اتکا به خداست و دومی اعتمادبه‌نفس.


عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به تأثیر سی‌ودومین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی در معرفی دستاوردهای 40 ساله انقلاب اسلامی گفت: در این اجلاس از مناطق مختلف دنیا حضور داشتند و دارای گویش‌ها و مذاهب مختلفی هستند اما همه آن‌ها در خداپرستی و در اعتقاد به نبوت و اعتقاد به قرآن اتحاد دارند و همه آن‌ها دشمن مشترک را پیش‌روی خود می‌بینند، زیرا مستکبران می‌خواهند که اسلام و قرآن وجود نداشته باشد. بنابراین با این وجود، امروز وحدت امت اسلامی از جنس شرکت‌های سهامی و منفعت‌طلبانه نیست بلکه این اتحاد و وحدت از جنس خانواده است.


عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به حمایت‌های جمهوری اسلامی ایران از مردم مظلوم فلسطین بیان کرد: حمایت ما از مردم مظلوم فلسطین به خاطر این نیست که در فلسطین منافعی داریم، زیرا همه ما اعم از لبنان، فلسطین، بحرین و یمن یک خانواده هستیم و نگاهی که به این خانواده داریم از جنس وحدت است و همه ما به مبازره و نابودی استکبار و عظمت اسلام می‌اندیشیم، بنابراین اگر هر آسیبی به یکی از اعضای خانواده برسد، همه اعضای خانواده در خطر هستند.


وی با بیان اینکه وحدت باید به عنوان یک راهبرد اساسی در میان امت اسلام پاس داشته شود، گفت: نباید اجازه دهیم که تفرقه‌افکنان و خناسان بخواهند این وحدت را مخدوش کنند. 


رئیسی با اشاره به همه‌گیر شدن عدالت اجتماعی در جهان اسلام افزود: عدالت اجتماعی امری نسبی است که به عنوان مثال عدالت اجتماعی در جمهوری اسلامی نسبت به حکومت طاغوت پیشرفت داشته است. نظام اسلامی توانسته منابع عمومی مثل آب، برق و گاز را به خوبی تقسیم و توزیع کند، اما باید در نظر داشت که عدالت امری نسبی است و اگر در جایی از کشور که نزولات آسمانی کمتر است و موجب کم‌آبی شده، این به معنای نادیده گرفتن عدالت اجتماعی نیست بلکه بنای نظام اسلامی بر تحقق آن است.


وی در پایان به موضوع مبارزه با فساد در جامعه اسلامی اشاره کرد و گفت: در جامعه اسلامی نباید اجازه داد تا ظلم و فساد لانه کند و مشاهده می‌کنیم که بعد از 40 سال منابع کشور به خوبی توزیع می‌شوند.  


انتهای پیام/4079


 


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته