دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
قاضی‌عسکر:

ایران آمادگی دارد تجارب خود را در اختیار افغانستان قرار دهد

سرپرست حجاج ایرانی گفت: ایران آمادگی دارد تا تجارب خود را در بخش‌های مختلف حج در اختیار طرف افغانستانی قرار دهد و همکاری‌های دو طرف در طول سال استمرار یابد.
کد خبر : 329068
e806b53b-8af1-4716-a4d5-a92ee3ad1a44.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه حج و زیارت گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا، فیض محمد عثمانی وزیر ارشاد، حج و اوقاف کشور افغانستان که به تهران سفر کرده است، پیش از امروز با حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سید علی قاضی‌عسکر، نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی در محل سازمان حج و زیارت، دیدار و درباره راهکارهای توسعه همکاری دو کشور در حوزه حج گفتگو کرد.


سرپرست حجاج ایرانی در این دیدار تأکید کرد: جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارد تا تجارب خود را در بخش‌های مختلف حج در اختیار طرف افغانستانی قرار دهد و همکاری‌های دو طرف در طول سال استمرار یابد. 


فیض محمد عثمانی نیز سفر سال گذشته هیأت حج افغانستان به ایران را مثبت ارزیابی کرد و گفت: این سفر در شناخت برخی از نواقص حوزه حج افغانستان مفید بود و موجب شد زائران افغانستانی در حج سال گذشته در قالب کاروانی و بهتر از گذشته حج خود را انجام دهند.


در این دیدار نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت همچنین با بیان اینکه دایره همکاری‌ها در حوزه حج وسیع است، ابراز امیدواری کرد که دو طرف در زمینه‌های مختلف روابط خود را توسعه دهند.


انتهای پیام/4090/خ


انتهای پیام/

ارسال نظر
نظرات بینندگان ۰ نظر
شیبانی
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۰۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۳
۰
تعامل بین کشورها خصوصا کشورهای اسلامی در حوزه های حج میتواند مثمر ثمر باشد.
هلدینگ شایسته