دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در جلسه حج عنوان شد؛

تأکید بر صرفه‌جویی در هزینه‌ها و کاهش نیافتن کیفیت در حج

نماینده ولی‌فقیه در امور حج و زیارت بر رعایت صرفه‌جویی در حوزه‌های مختلف حج آینده تأکید و در عین حال خاطرنشان کرد: کاهش کیفیت در حج تمتع پذیرفتنی نیست. 
کد خبر : 327213
832d8741-d02e-4949-b2ee-83a7e1bbc635.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه حج و زیارت گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سیدعلی قاضی‌عسکر نماینده ولی‌فقیه در امور حج و زیارت در جلسه پیش از ظهر امروز شورای برنامه‌ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت بر رعایت صرفه‌جویی در حوزه‌های مختلف حج آینده تأکید و در عین حال خاطرنشان کرد: کاهش کیفیت در حج تمتع پذیرفتنی نیست.
وی از مسئولان حج و زیارت خواست در برنامه‌ریزی‌های حج 1398 راهکارهای مناسب را برای صرفه‌جویی در هزینه‌ها مدنظر قرار دهند.


نماینده ولی‌فقیه  در امور حج و زیارت تصریح کرد: باید مدیریت شده عمل کرد تا از کیفیت خدماتی که به زائران ارائه می‌شود، کاسته نشود. 


در این جلسه آقایان اکبر رضایی معاون  حج و عمره سازمان حج و زیارت درباره فراخوان عمومی برای تکمیل اطلاعات دارندگان قبوض ودیعه‌گذاری حج تمتع و حسین اسماعیلی  مدیر نظارت و بازرسی بعثه مقام معظم رهبری درباره وضعیت اجاره هتل‌ها در مدینه منوره و مکه مکرمه گزارشی ارائه دادند.


رئیس سازمان حج و زیارت نیز اظهار کرد: کمیته مسکن آمادگی دارد تا پس از قطعی شدن قیمت ارز برای اجاره هتل‌ها اقدام کند و استفاده از ظرفیت‌های جدید ایجاد شده در مکه را برای حفظ کیفیت مد‌نظر قرار دهد.


حمید محمدی افزود: آسیب‌شناسی دقیق حج گذشته و برنامه‌ریزی حج آینده در کمیته‌های مختلف در حال انجام است و تلاش شده در کنار صرفه‌جویی در هزینه‌ها، برخی کاستی‌ها که زائران در حج گذشته ابراز می‌داشتند، رفع شود.


این جلسه با ارائه گزارش در‌خصوص نحوه ارتقای توان نیروی انسانی و انتخاب مدیران مجموعه، کاروان‌ها، روحانیون و مسئولان فرهنگی حج آینده ادامه یافت و نماینده ولی‌فقیه در امور حج و زیارت  سطح‌بندی در کاروان‌ها و انتخاب مدیران و روحانیون توانمند را در آرامش  زائران مؤثر دانست. 


قاضی‌عسکر تأکید کرد: در مجموعه کادر مدیریتی کاروان‌ها باید  شایسته‌سالاری تقویت و زمینه ورود افراد توانا، تحصیل‌کرده و دارای سابقه مدیریت و مسلط به زبان عربی بیش از گذشته فراهم شود.


انتهای پیام/4090/4071/خ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته