دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
محمد تقوی:

پرچم ژاپن به خاطر سوگیتا بود / بازیکن بزرگ‌تر از باشگاه نیست

سرمربی تیم فوتبال تراکتورسازی تبریز گفت: ورود پرچم ژاپن به استادیوم به‌خاطر تشویق و در واقع حمایت از سوگیتا بود.
کد خبر : 328800
تقوی.jpg

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، محمد تقوی سرمربی تیم فوتبال تراکتورسازی تبریز، پس از تساوی بدون گل تیمش با پرسپولیس در ورزشگاه آزادی ابتدا به دلیل حضور نداشتن مدیر رسانه‌ای تراکتورسازی، از خبرنگاران عذرخواهی کرد و در حالی که قصر خروج از سالن کنفرانس را داشت، با اصرار خبرنگاران مبنی بر اینکه حضور نداشتن سرمربی توهین به جامعه رسانه‌ای است، دوباره در نشست حضور پیدا کرد.


وی در خصوص شرایط این دیدار گفت: چون مدیر رسانه‌ای تیم کارت ندارد، بنابراین اجازه حضور در نشست خبری را نیز ندارد اما این بار به خاطر خبرنگاران حضور یافتم.


تقوی افزود: از امکانات و تسهیلات گله‌مند هستم. در این دیدار در نیمه اول آنچه مدنظرم بود توسط بازیکنان پیاده نشد و یک علت آن نیز شرایط نامناسب آب و هوایی بود که روی کیفیت بازی نیز تأثیر منفی گذاشت. در نیمه اول تمرکز کافی نداشتیم و بازیکنان تمرکز خود را از دست داده بودند اما در نیمه دوم شرایط به آنچه می‌خواستیم نزدیک شد و از عملکرد بازیکنان راضی هستم.


سرمربی تراکتورسازی تبریز ادامه داد: باید از هواداران تراکتورسازی تشکر کنم، آنها ما را غافلگیر کردند. نمی‌توانم روی گلی که زدیم و داور آفساید گرفت، نظری بدهم چراکه در هر شرایطی داور حق دارد. قول داده بودیم که هواداران از بازی ما لذت ببرند و این کار را هم کردیم. من هم اعتراض کردم، به هر حال در جریان بازی استرس زیاد است و از داور عذرخواهی می‌کنم اما باید خودتان را جای من بگذارید تا ببینید چه می‌گویم. با این حال باید به داور در هر شرایطی حق داد. 


تقوی در مورد راضی نبودن از حاج‌صفی گفت: احسان بازیکنی پا به توپ است، اما شرایط آب و هوایی به او اجازه نمی‌داد که از توانایی‌اش استفاده کند، احسان برگ برنده ما در این بازی بود اما شرایط آب و هوایی کار را سخت کرد و من ترجیح دادم بازیکن دیگری به میدان بیاید تیم ما باید به جمع مدعیان اضافه شود. اگر  چون قرار است مدعی قهرمانی باشیم این بازیکنان به باشگاه آمده‌اند. دژاگه و شجاعی واقعا خوب هستند و هر دو تجربه دو جام جهانی را دارند و وجودشان برای تیم نعمت است ضمن اینکه رفتاری بسیار حرفه‌ای دارند و بازیکنان جوان ما از این دو بازیکن خیلی چیزها یاد می‌گیرند. سوکیتا نیز بازیکنی است که با تمام سلول‌های بدنش بازی می‌کند. همه بازیکنان ما با تمام وجودشان بازی می‌کنند. 


وی درخصوص علت غیبت بازیکنان خارجی تیمش گفت: باشگاه بهتر می‌داند و می‌توانید از باشگاه سؤال کنید. به هر حال بازیکن تحت هیچ شرایطی بزرگ‌تر از باشگاه نیست و باشگاه تعیین می‌کند چه کسی بازی می‌کند. هر بازیکنی می‌خواهد باشد. می‌بازیم، عیب ندارد بگذار ببازیم ولی اصول‌مان را نبازیم. ما اصول خودمان را داریم. ممکن است اصول تیمی مثل بارسلونا با اصول ما فرق داشته باشد. اصول تیم ما این است که هیچ‌کس بزرگ‌تر از باشگاه نیست.


سرمربی تراکتورسازی در خصوص آوردن پرچم ژاپن به استادیوم گفت: شما هرجا وقتی یک بازیکن می‌رود، مثلاً وقتی بارسلون قهرمان می‌شود، ممکن است مسی پرچم آرژانتین را روی شانه‌اش داشته باشد. این به‌خاطر تشویق و در واقع حمایت از سوگیتا است.


وی در پاسخ به این پرسش که در خط دفاعی تراکتورسازی شتابزدگی زیادی دیده می‌شد، وقتی توپ به منطقه یک‌سوم دفاعی شما می‌رسید، کاملاً بی‌مهابا به توپ ضربه زده می‌شد. فکر می‌کنید این اتفاق در اثر فشار تیم پرسپولیس بود یا نه، برنامه از پیش تعیین شده بود؟، گفت: خیر، به‌خاطر شرایط آب‌وهوایی ما اصلاً نمی‌توانستیم روی زمین بازی کنیم. واقعاً برای من عجیب بود. زمین آزادی اصلاً شرایط خوبی ندارد. وقتی بازیکنان پاس می‌دادند توپ به قول ما «پله» می‌شد. چون من اعتقاد دارم تحت هر شرایطی خط دفاعی ما نباید اوت بزند و باید به هم پاس بدهند. همان موقع گرم کردن آمدند به من گفتند چمن خوب نیست. فکر کنم شرایط باعث این اتفاق شد. ما کمتر سعی می‌کنیم این‌جوری فوتبال بازی کنیم.


انتهای پیام/4103


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب