دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
03 آذر 1397 - 18:35
منظری‌توکلی:

اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش از رسالت‌های سما است

رئیس سازمان سما دانشگاه آزاد با توجه به منویات رهبری و تحقق سیاست‌های نظام آموزشی کشور، اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش را از رسالت‌های مهم سما دانست.
کد خبر : 328623
13970903  (88).JPG

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از بندرعباس، علیرضا منظری‌توکلی عصر امروز در جلسه شورای سیاستگذاری سما استان هرمزگان اظهار کرد: امروز انقلاب اسلامی ایران در سایه وحدت و یکپارچگی ملت هوشیار و همیشه در صحنه، تحت لوای ولی امر مسلمین جهان به افتخارات بزرگ و مؤثری در حوزه‌های مختلف دست یافته است.


وی امکانات دانشگاه آزاد اسلامی در کشور را بی‌بدیل دانست و افزود: دانشگاه آزاد اسلامی با توجه به شرایط و امکانات موجود و حضور نیروی انسانی ماهر در تربیت معلم به‌خوبی عمل می‌کند و می‌توان گفت از صلاحیت بالاتری در این خصوص برخوردار است.


معاون دانشگاه آزاد اسلامی و رئیس سازمان سما با تأکید بر اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: نظام آموزشی کشور پیش از سند تحول بنیادین با چالش تک‌بعدی بودن آموزش‌ها مبتنی بر مباحث علمی صرف روبه‌رو بود و با ارائه سند تحول بنیادین انتظار می‌رود رویکردها به مرور به سمت هدفگذاری کلان این سند در برونداد دانش‌آموزانی در تراز نظام جمهوری اسلامی از نظر تربیتی و پرورشی و از سویی مهارت آموخته برای ارائه خدمت هر چه بیشتر به جامعه سوق یابد.


منظری‌توکلی تأکید کرد: بر اساس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، نظام تعلیم و تربیت باید به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی شود تا برونداد آن، سربازانی برای اقامه احکام اسلامی و برقراری حکومت الهی باشند.


وی در خصوص کندی تحقق سند چشم‌انداز کشور افزود: در نظام تعلیم و تربیت، معلم، فضای آموزشی، خانواده و دانش‌آموز همه با هم در این نظام تأثیرگذار هستند، هر کدام همراه نباشد، اهداف ناقص می‌ماند، بر همین اساس بود که مقام معظم رهبری فرموده‌اند بندبند سند تحول بنیادین باید اجرا شود.


رئیس سازمان سما دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به منویات مقام معظم رهبری و تحقق سیاست‌های نظام آموزشی کشور گفت:اجرای سند تحول بنیادین از رسالت‌های مهم سازمان سما در کشور است.


وی با اشاره به فعالیت 30 ساله مدارس سما خاطرنشان کرد: باید در بحث نیروی انسانی ساماندهی ویژه صورت گیرد و آموزش معلمان یکی از اولویت‌های ساماندهی نیروی انسانی است که همه آنها باید به‌روز باشند.


منظری‌توکلی به اهمیت ارتقای کیفیت آموزشی در مجموعه دانشگاه‌های آزاد و مدارس سما تأکید کرد و گفت: با تغییر و تحول در سیستم مدیریتی و اجرایی و رویکردهای نوگرایانه دکتر طهرانچی به سیستم آموزش و پرورش، انتظار می‌رود با استفاده از روش‌های نوین آموزشی راهکارهایی برای بالابردن کیفیت آموزشی در مدارس سما نیز با سرعت صورت گیرد.


وی رویکرد مدارس سما را مخاطب‌محور دانست و افزود: سعی بر این است خدماتی ارائه شود که مورد رضایت خانواده‌ها باشد؛ بر همین اساس در مراکز آموزشی و فرهنگی سما فعالیت‌های انجام شده در راستای کیفیت‌بخشی به آموزش دانش‌آموزان صورت می‌گیرد.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان نیز در این نشست با اشاره دستاوردهای دانش‌آموزان در حوزه‌های پژوهش و فناوری، یادآوری کرد: توجه به کیفیت آموزشی، تربیت دانش‌آموزان بر محورکارآفرینی، نخبه‌پروری و بومی‌سازی دستاوردهای علمی باید یکی از ارکان اصلی در نظام آموزش و پرورش باشد.


مهدی باقری از معلمان خواست تا با صبر و درایت، آینده‌سازان کشور اسلامی ایران را با آموزش و تربیت صحیح به قله‌های بالندگی و افتخار سوق دهند و افق‌های روشن آینده را به روی جامعه بگشایند.


معاون دانشگاه و رئیس مرکز فرهنگی و آموزشی سما هرمزگان هم گفت: امید است آموزگاران با ایجاد جاذبه های کودکانه در مدارس، بالابردن حس نوآوری و خلاقیت در کودکان، نوآوری در تدریس، ایجاد محیطی شاد و بانشاط، تشویق و ترغیب، دانش‌آموزان را پژوهش محور تربیت کنید.


احسان محمدی‌نژاد، دانش‌آموزان را سرمایه‌های کشور خواند که نیاز است با سرمایه‌گذاری و توجه ویژه به آنها، زیربنای توسعه همه‌جانبه را در کشور هموار سازیم.


به گزارش آنا، رئیس سازمان سما دانشگاه آزاد اسلامی و هیات همراه علاوه بر بازدید از امکانات، تجهیزات و زیرساخت‌های مدارس سما بندرعباس از نزیک با کادر آموزشی و دانش‌آموزان این مجموعه دیدار و گفتگو کرد.


انتهای پیام/4062/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته