دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
03 آذر 1397 - 14:56
یک وکیل دادگستری:

انجام عمل‌های زیبایی نامتعارف مجازاتی ندارد

وکیل پایه یک دادگستری گفت: در قانون مجازات اسلامی هیچ مجازاتی برای افرادی که اقدام به انجام عمل‌های زیبایی نامتعارف می‌کنند، در نظر گرفته نشده است.
کد خبر : 328495
856325.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه قضائی گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، مدتی است که خبری با عنوان مقابله با افرادی که چشم‌های خود را به‌صورت گربه و گوش‌های خود را به‌صورت الاغ درمی‌آورند، از زبان حجت‌الاسلام نوروزی سخنگوی کمیسیون قضائی مجلس در فضای مجازی دست‌به‌دست می‌شود؛ در این خبر آمده است که طبق ماده 638 قانون مجازات اسلامی، 2 ماه حبس و 74 ضربه شلاق برای متقاضیان انجام این عمل‌های زیبایی و پزشکان صادر خواهد شد.


بر اساس این گزارش، علی عابدینی در گفتگو با خبرنگار حوزه قضائی گروه اجتماعی خبرگزاری آنا درباره اینکه آیا در قانون مجازات اسلامی مجازاتی برای افرادی که اقدام به عمل‌های زیبایی نامتعارف می‌کنند آمده است یا خیر اظهار کرد: در قانون مجازات اسلامی تظاهر به عمل حرام جرم تلقی شده و مجازاتی نیز برای آن آورده شده است اما در خصوص این مورد خاص در قانون مجازات اسلامی مفادی برای برخورد با خاطیان نداریم و ماده 638 قانون مجازات اسلامی اصلاً به موضوع ذکرشده نمی‌پردازد.


وی افزود: متأسفانه برخی از افراد به‌‌‌دلیل ترویج فرهنگ شیطان‌پرستی در جامعه اقدام به تغییر چهره می‌دهند لذا در قانون مجازات اسلامی مواردی برای جلوگیری و پیشگیری از این قبیل اقدامات وجود دارد و بر اساس نظر قاضی احتمال دارد تا این اقدامات را مصداق فعل حرام درنظر بگیرند که در این صورت مجازات نیز برای خاطیان خواهیم داشت.


وکیل پایه یک دادگستری گفت: متأسفانه قانون مجازات اسلامی برای برخی از اقدامات نظری ندارد لذا اصلاح و به‌روزرسانی قانون مجازات اسلامی امری ضروری است چرا که در حال حاضر با ظهور اقدامات جدیدی روبه‌رو هستیم؛ از طرفی برخی از اقدامات که همین انجام عمل‌های زیبایی نامتعارف نیز شامل آن است، موجب بروز جرائم دیگر می‌شود لذا پیشگیری از وقوع برخی از کارها که زمینه بروز جرائم را فراهم می‌کند باید در دستور کار مسئولان قرار گیرد تا به‌نوعی موجب کاهش وقوع جرائم در کشور شود.


عابدینی در پایان بار دیگر تأکید کرد: درباره انجام عمل‌های زیبایی هیچ مجازاتی در قانون نداریم.


انتهای پیام/4110/


انتهای پیام/

ارسال نظر
نظرات بینندگان ۰ نظر
محمد صلاتی
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۰۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۸
۰
شاید از نظر قانونی برای این دست افراد مجازاتی مشخص نشده باشد ولی در عرف این گونه افراد واقعا منفور هستند یعنی چه انسان خود را به ظاهر حیوانات آن هم الاغ در آورد
مختاری
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۰۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۱
۰
جای تاسفه حتما باید برای این قبیل موارد مجازات باز دارنده در نظر بگیرند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۰۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۷
۰
قطعا باید جلوی این کارها گرفته شود
هلدینگ شایسته