دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
03 آذر 1397 - 13:30
پرتاب‌گر تیم ملی معلولین:

حقوق پاراالمپیکی‌ها ماهیانه 450 هزار تومان است

عضو تیم ملی دوومیدانی جانبازان و معلولین گفت: حقوق قهرمانان پاراالمپیک ماهیانه 450 هزار تومان است، با این شرایط چگونه انگیزه تمرین داشته باشیم.
کد خبر : 328466

جاوید احسانی شکیب در گفتگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا با اشاره به آغاز تمریناتش برای حضور در مسابقات جهانی امارات اظهار کرد: سه هفته است که تمریناتم را آغاز کرده‌ام و برنامه من کسب سهمیه المپیک خواهد بود.


وی در خصوص حمایت فدراسیون جانبازان و معلولین و کمیته پارالمپیک از ورزشکاران مدال‌آور عنوان کرد: در حال حاضر نیاز به حمایت مسئولان داریم، باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنند که ورزشکاران جانباز و معلول بتوانند در میادین بین‌المللی بدرخشند.


عضو تیم ملی دوومیدانی جانبازان و معلولین در پاسخ به این سؤال که آیا تمرینات خود را به صورت انفرادی ادامه می‌دهید؟‌ گفت: بله. به صورت انفرادی صبح و بعد از ظهر تمریناتم را ادامه می‌دهم و هیچ مربی بالای سر من نیست.


احسانی شکیب با اشاره به اینکه امکاناتی هم که در اختیار ورزشکاران قرار گرفته است مناسب نیست، خاطرنشان کرد:  البته در اردو که به صورت تیمی تمرین می‌کنیم امکانات لازم در اختیار ما قرار می‌گیرد، اما حالا که انفرادی تمرین می‌کنم امکاناتی از سوی فدراسیون در اختیار من قرار نگرفته است.


وی با بیان اینکه فعلاً روی هوا هستیم و تکلیف خود را نمی‌دانیم، یادآور شد: امیدوارم مسئولان فدراسیون هرچه سریع‌تر تکلیف ما را مشخص کنند تا با آمادگی بیشتری در مسابقات جهانی حضور پیدا کنیم.


عضو تیم ملی دوومیدانی جانبازان و معلولین متذکر شد: حمایت مسئولان از المپیکی‌ها بیشتر از پارالمپیکی‌هاست. البته با پیگیری رسانه‌ها و مطبوعات طی سال‌های گذشته توجه بیشتری به ورزشکاران معلول شده است.


احسانی شکیب با انتقاد از شرایط رفاهی و شغلی خود تصریح کرد: اگر اکنون ورزش قهرمانی را کنار بگذارم نمی‌دانم چگونه امرار معاش کنم، چراکه هیچ کاری بلد نیستم.


وی تأکید کرد: مسئولان باید استخدام معلولین به خصوص قهرمانان ورزشی را جدی بگیرند، اما به دلیل هزینه‌های زیادی که مناسب‌سازی، سرویس و... روی دست دولت می‌گذارد از استخدام معلولین ممانعت به عمل می‌آید.


عضو تیم ملی دوومیدانی جانبازان و معلولین با بیان اینکه شرایط مالی ورزشکاران جانباز و معلول مناسب نیست، افزود: البته جایگاه اجتماعی و تمرینات مداوم از مزیت‌های دنبال کردن ورزش قهرمانی بوده است، اما باید از لحاظ مالی نیز تأمین شویم.


احسانی شکیب ادامه داد: تنها چهارصد و 50 هزار تومان از صندوق حمایت از قهرمانان دریافت می‌کنم که از حقوق کارگر نیز پایین‌تر است.


انتهای پیام/4078/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته