دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
21 مرداد 1394 - 13:24
دبیر انجمن پیشگیری و درمان چاقی ایران در گفت‌و‌گو با آنا مطرح کرد

مصرف روغن زیتون پومیس خطرناک است/ مردم تنها روغن‌ زیتون دارای تاییدیه وزارت بهداشت را بخورند

دبیر انجمن پیشگیری و درمان چاقی ایران با بیان اینکه روغن «پومیس» بیشتر در مصارف صنعتی به کار می‌رود، گفت: پومیس بدترین نوع روغن زیتون‌ در بازار است که مصرف آن عوارض جبران ناپذیری را برای افراد به همراه دارد.
کد خبر : 32828

دکتر محمد هاشمی در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه اجتماعی آنا با بیان اینکه مصرف روغن پومیس (تفاله زیتون) برای انسان عوارض متعددی را در پی دارد، گفت: روغن زیتون به واسطه ترکیب‌های اسید‌های چربی که داراست یکی از بهترین روغن‌ها برای مصرف انسان محسوب می‌شود که علاوه بر تامین انرژی باعث می‌شود چربی خون بدن افزایش و چربی‌های مضر، کاهش پیدا کند.


دبیر انجمن پیشگیری و درمان چاقی ایران، افزود: در کارخانجات تولید روغن زیتون به کمک روش‌هایی، فرآیند روغن کشی از زیتون انجام می‌شود اما مقداری روغن درون تفاله زیتون باقی می‌ماند که با روش‌های رایج و معمول قابل استخراج نیست.


وی تصریح کرد: برخی کارخانجات به کمک بعضی از حلال‌ها روغن موجود در تفاله زیتون را استحصال می‌کنند که این موجب افزایش ناخالصی در روغن به دست آمده می‌شود که متاسفانه به عنوان روغن زیتون در بازار بفروش می‌رسد.


این متخصص بهداشت عمومی درباره روش‌های تشخیص روغن زیتون از روغن پومیس، گفت: روغن زیتون به واسطه رنگ و بویی که دارد قابل تشخیص از روغن زیتون است اما چون این روش‌ها نیز قابل تقلب است، بنابراین به افراد توصیه می‌شود با تکیه بر ویژگی‌های ظاهری روغن زیتون مورد نیاز خود را تهیه نکنند و حتما روغن‌های مصرفی خود را از برندهای سرشناس و دارای تاییده وزارت بهداشت تهیه کنند.


وی با بیان اینکه مصرف روغن پومیس عوارض جبران ناپدیری برای افراد در پی دارد، گفت: روغن پومیس به دلیل دارا بودن ناخالصی می‌تواند عوارض متعددی از قبیل بیماری‌های گوارشی، ریوی، انواع مسمومیت‌ها و غیره را در پی داشته باشد. هم چنین باید گفت چون ناخالصی‌ها خاصیت تجمعی در بدن دارد، می‌تواند عوارض جبران ناپذیری را در دراز مدت به همراه داشته باشد، برای مثال ممکن است فرد در معرض بیمارهایی از قبیل سرطان قرار بگیرد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته