دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
01 آذر 1397 - 19:33
رئیس جنبش الأمل الاسلامی:

مردم یمن در بدترین وضعیت از نظر حقوق بشر قرار دارند

رئیس جریان الأمل الاسلامی بحرین گفت: مردم یمن در بدترین وضعیت از نظر حقوق بشر و ممنوعیت ارسال کمک‌های بشردوستانه قرار دارند.
کد خبر : 328106
8.jpg

گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا: سازمان‌ها و نهادهای حقوق بشری تاکنون هشدارهای بسیاری در خصوص وضعیت بد زندگی مردم یمن داده و خواستار پایان هر چه سریع‌تر این جنگ شده‌اند.


«راشد الراشد» رئیس جریان الأمل الاسلامی بحرین در گفتگو با خبرنگار گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا در این خصوص گفت: دشمن متجاوز سعودی با غارت اموال، تجاوز به زنان و آزار کودکان و بمباران مدارس و بیمارستان‌ها، نشان داده که تحت تأثیر اراده استوار و مستحکم مردم یمن قرار گرفته است و خود را به هر در و دیواری می‌زند تا از این باتلاق رهایی یابد.


وی افزود: یمن امروز زیر بدترین حملات ددمنشانه رژیم سفاک سعودی قرار دارد. آن‌ها در بدترین وضعیت از نظر حقوق بشر و ممنوعیت ارسال کمک‌های بشردوستانه قرار دارند. آن‌ها در وضعیتی قرار دارند که تصاویر ارسالی از این کشور، قلب و روح هر انسان آزاده‌ای را به درد می‌آورد.


وی با بیان اینکه جهان باید این توحش سعودی‌ها را که شبانه‌روز توافقات آتش‌بس خود را زیر پا می‌گذارند، ببینند، تصریح کرد: سعودی‌ها به خانه‌های مسکونی مردم بی‌گناه و بی‌دفاع یمن حمله می‌کنند و هدف آن‌ها نه ادعای گرفتن حکومت از جنبش انصارالله بلکه هدف قرار دادن مردم یمن است.


راشد الراشد درباره نقش عربستان و امارات در حمله به نقاط مختلف یمن گفت: ائتلاف شومی که در میان کشورهای حاشیه جنوبی خلیج فارس ایجاد شده، سال‌هاست به دنبال این است که منطقه را جولانگاه تمایلات و جلب منافع خود کنند و در این راستا می‌خواهند از ملت یمن باج بگیرند. ادعای آن‌ها این است که می‌خواهند در منطقه، صلح، ثبات و امنیت ایجاد کنند و استکبار جهانی نیز از آن‌ها حمایت می‌کند ولی ملت استوار یمن اجازه جولان دادن، استثمار و باج‌گیری سعودی‌ها و اماراتی‌ها و مزدورانشان را در منطقه نمی‌دهند.


رئیس جریان الأمل الاسلامی بحرین تصریح کرد: مردم یمن دست دشمنان را رو کرده‌اند و چهره واقعی‌شان را نشان دادند و ثابت کرده‌اند که ما در جهانی ظلمانی زندگی می‌کنیم و آن‌ها هیچ بویی از انسانیت نبرده‌اند. یمنی‌ها ادعای چندین و چندساله عربستان و جیره‌خوارانش را درباره برقراری صلح و ثبات در منطقه، باطل کرده‌اند و نشان داده‌اند که آن‌ها هیچ ارتباطی با ارزش‌های انسانی ندارند. همه کسانی که از همه جنایت‌های آل سعود دفاع می‌کنند، بویی از دموکراسی نبرده‌اند و این مایه افسوس است که آن‌ها توافقات خود را نقض می‌کنند، مجرم هستند و درعین‌حال جهان در مقابل همه این موارد، سکوت پیشه کرده است.


راشد الراشد در پایان اظهار کرد: کاری به آن‌ها ندارم که قوانین بین‌المللی را نقض کرده‌اند. خطاب من به آزادگان جهان است که نباید به سازمان‌های بین‌المللی امید داشت. ما باید در دفاع از دو ملت مظلوم فلسطین و یمن بکوشیم و من جهان را دعوت می‌کنم تا موضع‌گیری شفافی در این زمینه داشته باشند و ارزش‌های انسانی را در نظر بگیرند و به داد ملت‌های مظلوم و مقاوم منطقه برسند.


انتهای پیام/4033/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته