دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
01 آذر 1397 - 16:13
آیت‌الله رئیسی:

توطئه‌های دشمن نباید پای ما را سست کند

تولیت آستان قدس رضوی گفت: نباید مقابل توطئه دشمنان پایمان سست شود و باید با نگاه به رهنمودهای مقام معظم رهبری تلاش کنیم.
کد خبر : 328098
photo_2018-11-22_00-49-56.jpg

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از کرمان، آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی در نشست  وحدت، خدمت، مقاومت که در مسجد امام حسین(ع) کرمان برگزار شد، با تبریک ولادت پیامبر بزرگوار اسلام(ص)، اظهار کرد: همزمانی میلاد نبی‌اکرم(ص) و امام صادق(ع) به ما می‌آموزد آنان که دین را از پیامبر(ص) به‌عنوان مؤسس شریعت گرفتند، باید ادامه مسیر را در وجود و تعالیم امام صادق(ع) ادامه بدهند.


وی با تشکر از فعالان فرهنگی و اجتماعی و ‌مردم متدین و همیشه در صحنه کرمان، گفت: خادمان آستان قدس رضوی که توفیق یافته‌اند در جمع مردم خدمت‌رسانی کنند، این افتخار را افتخاری بزرگ بدانند و شاکر باشند، از خداوند می‌خواهیم زندگی دو دنیای ما را در محضر حضرت قرار دهد.


تولیت آستان قدس رضوی بیان کرد: دلمان مالامال از محبت اهل بیت(ع) است؛ ولی با توجه به ارادتمان باید معرفت کسب کنیم، این مدال از سوی خدا داده می‌شود و این مدالی مهم برای همه ما است.


رئیسی افزود: وقتی خدا بر وجود انسان حاکم شد از هیچ زورگویی در عالم ‌نمی‌هراسد؛ چون متصل به قدرت لایزال الهی است، به همین دلیل شهدا و علمای بزرگ با استواری و ایستادگی خم به ابرو‌ نمی‌آورند، انسان وقتی به این رسید که نصرت در اختیار حضرت حق است و او قدرت مطلق است و کسی یارای برابری با او را ندارد، این همان فلسفه بعثت نبی است که انسان را به تمام مکارم اخلاقی یعنی کرامت می‌رساند.


تولیت آستان قدس رضوی گفت: بیگانگان هرگز خدمت نمی‌کنند و اگر هم بکنند منفعت‌گراست، در این عالم مدعیان خدمت خیلی هستند؛ ولی خدمت متفاوت است، یک نگاه ماتریالیستی است و به‌دنبال منفعت است، یک خدمت با نگاه اومانیستی و نوع‌دوستی است، خدمتی که ما عرض می‌کنیم متفاوت است و نگاهی همانند پیامبر است که هر روز از مقابل خانه امیرالمؤمنین(ع) رد می‌شوند به اهل خانه سلام می‌کنند و آیه تطهیر را بیان می‌فرمایند.


وی با اشاره به اینکه سوره «هل اتی...» برای گره‌گشایی انسان‌ها ایجاد شد، متذکر شد: متفاوت از آنچه مدعیان امروزی بیان می‌کنند، خادمان رضوی تنها برای رضای خداوند تلاش می‌کنند.


تولیت آستان قدس رضوی  با تأکید بر اینکه گمشده عالم امروز نشناختن امام علی(ع) و امام صادق(ع) و امام رضا(ع) است، اذعان کرد: اگر مردم بدانند امام رضا(ع) مظهر رأفت در خانواده، اقتصاد و رابطه بین مردم و تمام شئون زندگی مردم است و هیچ چیز در قرب الهی همانند گره‌گشایی از مردم نیست، اوضاع تغییر می‌کند.


رئیسی با بیان اینکه امروز تمام داشته‌های ما مورد تهدید دشمن است و مصونیت‌سازی آن فقط در پناه ائمه(ع) میسر است، اظهار کرد: راه مصون‌سازی در برابر تهاجم فرهنگی غرب فقط سوارشدن بر کشتی امام حسین(ع) و امام رضا(ع) است و امروز رویش‌های انقلاب اسلامی نه‌تنها در ایران، بلکه در تمام منطقه است.


تولیت آستان قدس رضوی با تشریح مسائل روز یمن گفت: می‌بینیم مردم یمن همان مردم سال‌های گذشته‌اند؛ ولی امروز در برابر امتداد استکبار جهانی در منطقه سال‌هاست که مقاومت می‌کنند و می‌خواهند مسلمان زندگی کنند که نتیجه آن اعتراف دشمن به شکست در یمن است، تنها راه مبارزه با دشمن مقاومت است نه سازش، در تمام عرصه‌ها دیدیم هر جا مقاومت بوده عقب نشستند و هر جا سازش کردیم، آنها جلوتر آمدند و جری‌تر شدند.


وی افزود: این آموزه امام راحل است که دشمن احساس کند هیچ‌کس در این ‌مجموعه عقب نخواهد نشست و همه یک‌صدا در برابر آنها خواهند ایستاد، آنچه امروز داریم، نیروی جوان مبتکر خلاق و آماده تلاش است و این خیلی مهم است، سرمایه عظیم مادی که خداوند به ما داده است و شکر آن استفاده صحیح است.


رئیسی با اشاره به هجرت امام رضا(ع)، گفت: آمدن امام رضا(ع) در این منطقه دومین هجرت بزرگ بعد از هجرت پیامبر(ص) است که زمینه‌ساز برکات بسیار زیادی است.


وی با تشکر از دکتر صابری که تلاش کرده ۱۲ هزار نفر زائر اولی مشرف شوند و در دانشگاه رضوی بهره‌ برده و فیض معنوی کسب کرده‌اند و با بیان اینکه خادم‌یاران در تمام کشور بنا به تخصص‌های گوناگون، در تمام کشور هزاران ‌نوع خدمت را با تابلوی امام رضا(ع) به زندگی مردم ارائه می‌دهند و گره‌گشایی می‌کنند، گفت: این از برکات هجرت رضوی است و پیوست‌های این هجرت نیز از طریق امام‌زادگان منشأ خدمات است، همان‌طور که در اربعین می‌بینیم مردم مهم‌ترین شأن خود را خدمت به زائر اهل بیت(ع) می‌دانند.


رئیسی در خصوص مسئولیت‌های دفاتر استان‌ها گفت: مصون‌سازی جوانان مقابل تهاجم فرهنگی باید مهم‌ترین مسئولیت دفاتر استان‌ها قرار بگیرد.


وی افزایش زیارت را دومین فعالیت معرفی کرد و افزود: تداوم خدمت‌رسانی به برکت نام امام رضا(ع) سومین موضوعی است که باید مدنظر قرار بگیرد.


تولیت آستان قدس رضوی افزود: مأمون حیله‌گر خود را مستأصل دید و به‌ناچار حضرت(ع) را مسموم کرد، او‌ می‌خواست امام(ع) را محدود کند، اما امام رضا(ع) ایران را منشأ و محل گسترش دین کردند.


وی با تشریح اینکه کرامت امام رضا(ع) به انسان جایگاهی می‌دهد که انسان تنها عبد خداوند می‌شود و در نتیجه اهدای مال و جان و آبرو برای خداوند آسان می‌شود، گفت: شهدا ابتدا کرامت داشتند و بعد به مقام شهادت رسیدند و هرکس دنباله‌رو اهل بیت(ع) باشد، هدایت می‌شود.


تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه باید سرمایه عشق به ولایت را حفظ کنیم و جلوی ریزش را بگیریم، تأکید کرد: باید  تنها به رویش بیندیشیم و در این راه نه از کسی خوف داریم و نه از ملامت می‌هراسیم و باید بدانیم عزت در انحصار خدا و مؤمنان و این جبهه حق است و باید ما در این جبهه حضور داشته باشیم.


وی با اشاره به اینکه دشمن تلاش دارد که بگوید شما نمی‌توانید و آقایی شما در گرو بودن با ماست، تأکید کرد: عمیقاً معتقد به افول آمریکا هستیم و در تمام جبهه‌ها توفیق با جبهه انقلابی است.


رئیسی با تأکید بر پایبندی به ارزش‌ها، اضافه کرد: باید آسیب‌شناسی همواره در نظر باشد، مشکلاتی هم ممکن است باشد ولی نباید پایمان سست شود و باید با نگاه به رهنمودهای مقام معظم رهبری تلاش کنیم.


تولیت آستان قدس رضوی تنها راه برون‌رفت از مشکلات را  عمل به رهنمودهای مقام معظم رهبری دانست که فرمودند مشکل حل‌نشدنی نداریم و خاطرنشان کرد: باید به‌دست مردم تمام مشکلات را حل کنیم.


انتهای پیام/4101 /4062/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته