دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
30 آبان 1397 - 15:20
قائمی:

توسعه‌یافتگی غرب مدیون رشد تمدن اسلامی است

سرپرست جدید دانشگاه آزاد اسلامی استان همدان، توسعه‌یافتگی امروز غرب را مدیون رشد تمدن اسلامی دانست.
کد خبر : 327867
_MG_1925.jpg

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از همدان، مرتضی قائمی ظهر امروز در مراسم میلاد رسول مهربانی‌ها به مناسبت هفته وحدت که در سالن شهید عباسپور دانشگاه آزاد اسلامی همدان برگزار شد، گفت: در زمانی که ظلمات و گمراهی در شبه‌جزیره عربستان حاکم بود، حضرت محمد صلوات‌الله‌علیه متولد و دین اسلام را برای جهانیان ارمغان آورد.


وی افزود: در زمان تولد حضرت ختمی‌مرتبت در شبه‌جزیره عربستان یهودیان، خورشیدپرستان و بت‌پرستان همگی در ظلمت و گمراهی زندگی می‌کردند و در همه این انحرافات حضرت رسول (ص) متولد و مبعوث شد تا تمام این انحرافات را اصلاح کند.


سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان اظهار کرد: تشکیل حکومت اسلامی نیاز به سیستم حکومتی کامل دارد و اعتقاد داریم که سیاست بخشی از دین اسلام است و از حضرت رسول تا همه ائمه(ع) برای ابلاغ عبودیت تلاش کرده‌اند و امیدواریم زمانی برسد که تمدن بزرگ اسلامی جهان‌شمول شود.


قائمی گفت: امروز ما اگر تاریخ‌های تمدن موجود در دنیا را مطالعه کنیم خواهیم دید که در قرون گذشته  تمدن اسلامی شکوفا  و درخشان بوده  و توسعه‌یافتگی امروز  غرب مدیون رشد تمدن اسلامی است.


دبیر هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان همدان بیان کرد: بی‌انصافی است که عقب‌افتادگی دنیای امروز در کشورهای اسلامی را بر گردن دین و مذهب بیندازیم و در بسیاری از محورها رشد و ترقی جوامع امروزی مدیون تمدن غنی اسلامی است.


وی با اشاره به دانشجویان مستعد، استادان پرتلاش، خلاق و کارمندان کوشا در دانشگاه آزاد اسلامی گفت: مطمئن هستم این دانشگاه سهم عظیمی در آموزش و رشد جامعه ایفا می‌‌کند.


سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی همدان گفت: وظیفه خود می‌دانم از همه کسانی که در رشد و بالندگی این دانشگاه نقش داشته‌اند، تشکر و قدردانی کنم  و ایمان دارم می‌توانیم با تلاش و تربیت نیروهای متعهد و متخصص در آبادانی ایران اسلامی به خوبی نقش ایفا کنیم.


انتهای پیام/4062/
 


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته