دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
عسگری مطرح کرد:

تسهیل تولید برنامه با حمایت مرکز فناوری فضای مجازی صدا‌و‌سیما

 رئیس مرکز فن آوری فضای مجازی سازمان صدا‌و‌سیما گفت: این مرکز زیرساخت‌هایی را برای تسهیل تولید مجموعه‌های تلویزیونی آماده می‌کند.
کد خبر : 327468

محمد عسگری در گفتگو با خبرنگار حوزه رادیو و تلویزیون گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا، اظهار کرد: مرکز فناوری فضای مجازی سازمان صدا‌و‌سیما، برای مجموعه‌های تلویزیونی خود فضای زیرساخت‌های فنی خوبی ایجاد می‌کند، این مرکز زیرساخت‌ برای تولید محتوا که لازمه ساخت مجموعه‌ای است ایجاد می‌کند.


رئیس مرکز فن‌آوری فضای مجازی سازمان صدا‌و‌سیما گفت: این مرکز زیرساخت‌هایی را برای تسهیل تولید مجموعه‌های  تلویزیونی و کسانی که می‌خواهند تولید داشته باشند آماده می‌کند.


عضو هیأت علمی دانشکده فنی دانشگاه صدا‌و‌سیما بیان کرد: قبلاً مخاطبان این مرکز خود سازمان صدا و سیما بود ولی الان تمام مخاطبان می‌توانند جزو تولیدکننده‌ها و برنامه‌ها باشند.


وی عنوان کرد: این مرکز زیرساخت‌هایی را در اختیار سازمان  و کسانی که به رسانه اهمیت می‌دهند قرار می‌دهد که بتوانند در تولید محتوا راحت‌تر باشند و تولید ثابت‌تری داشته و انعطاف‌پذیری کار هم بسیار بالاتر برود.


عسگری ادامه داد: آن چیزی که در دنیا درحال انجام شدن است رویکرد سنتی به مدرنیته است یعنی به اصطلاح از برودکست به حالت بروگ‌بند (فضای مجازی) تبدیل می‌شود. بنابراین هر تجهیزاتی مبتنی بر آی‌پی می‌شود، یعنی زیرساخت فناوری فضای مجازی در آن به کار گرفته می‌شود.


وی عنوان کرد: رویکرد دنیا حوزه فضای مجازی است. فضای مجازی تنها به معنای اینترنت نیست به معنای این هست که با خرید هر دستگاهی که یک سخت‌افزار است آن تبدیل به یک نرم‌افزاری که در  اختیار همه قرار گرفته شده است و دیگر در اختیار یک جای خاص یا مشتری خاص قرار نمی‌گیرد.


انتهای پیام/4046/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته